25 Mart 2012 Pazar

İNSAN İNSANA KAVUŞUR BİR GÜN


"BİR UÇAK DURUR GÖKYÜZÜNDE,
UÇUP DA GİTMEMEK ACI!"

Nicedir ay-gün sayıyorum...
Temmuz, ağustos, eylül, ekim, kasım, aralık, ocak, şubat, mart geçti.
Nisan var sırada, bir ay, otuz gün! Kavuşma yaklaşınca zaman daha mı ağır akıyor ne...

Kaç kez gitmeye niyetlendik, gidemedik. Ha deyince gidilecek gibi değil ki...

Bir uçak durur gökyüzünde,
Uçup da gitmemek acı!"

demiş Cahit Külebi, beni mi anlatmış?

Çayır kokusu türküler gibi,
Türküleri işitmek acı!

Özlem zor be günlük, küçük kızımı özlüyorum, kokusunu özlüyorum, sıcaklığını özlüyorum, yaşama sevincini özlüyorum, gülüşünü, konuşmasını, yürüyüşünü, duruşunu, sevecenliğini, dik duruşunu,kararlılığını, sevgisinin sıcaklığını, dostluğunu, her şeyini, her şeyini özlüyorum...

Mayısı bekliyorum, mayısa odaklanıyorum. Ne pişirsemin planlarını yapıyorum. Peynirin her çeşidini almalı diyorum, ille de peynir...

Geçen gün kamerada konuşurken tatlı tatlı sitem etti. Sesi hala kulaklarımda, gitmiyor... "Anne bu da yapılır mı?"
Ah! ben ne yaptım, insan düşünmez mi? Düşünemedim işte...
DİLEK blogumda PEYNİR Mİ TAŞ MI?" diye bir yazı yazdım, yetmezmiş gibi iki de peynir görseli ekledim! Görmüş peynirleri, canı çekmiş canımın iyi mi? "Burada da var peynir, ama Türkiye'dekiler başka, en çok peyniri özledim." demez mi? Hep sevdi peynirin iyisini. Çocukken ünlü "PEZ" isteyişi vardı. Peynir-Ekmek-Zeytin uyumayı geciktirmek için bulduğu bir yöntem.

"Hadi uyu artık!"
"Çişim geldi!"
"Peki..."
"İyi geceler, şimdi uyku zamanııı..."
"Acıktım!"
"Sabaha az kaldı..."
"Çok açım, PEZZZZ!"
Kalkar, uzun uzun peynir-ekmek- zeytin yer; yeniden yatar; öpülür koklanır, iyi geceler dilenir.
"Susadımmm!"

Seni çok seviyorum, mayıs tez gelsin, günler çabucak geçsin. Salonda koltukta uyuklamalarını, kaldırıp yerine götürme çabalarımın sonuçsuz kalışını özledim.Koltuk da, açık kollarım da seni kucaklamak için sabırsızlanıyor.

Babanı hiç sorma, sen gideli sulu göz oldu; onu teselli etmekle uğraşıyorum kendiminkini saklayarak...

Bir uçak durur gökyüzünde,
Uçup da gitmemek acı!

Mutlu olduğunuzu biliyoruz ya, aslında önemli olan bu, sen bana bakma emi...

Ayrılık dediğin bir göz yoksulluğu
Veee insan insana kavuşur bir gün...

5 yorum:

Esinti dedi ki...

Ah sevgili Aysema ben de bu gün yolladım oğlumu ve şimdiden özledim:( Umarım bir an evvel hasret giderirsiniz çok güzel incecik işlenmiş hasrertler satırlarınızda içim burkuldu gidip oğluşumun yastığını koklayacağım.

beenmaya dedi ki...

bir anne ile bir ablanın hisleri çok da farklı olamaz değil mi? göz açıp kapayana kadar 1 sene olmuş kardeşim evleneli ve nisanın 6sında geliyor ingiltereden...

darısı sizin başınıza...

aysema dedi ki...

Sevgili Esinti,
Güle güle gitsinler, yeter ki sağlık olsun. Özlem mi? O hep olacak. Ahh o kokuları yok mu?
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya'm,
Sanırım şu anda heyecan doruktadır, az kalmış, güzel kavuşmalar diliyorum. Sanırım 6 Mayıs'ta da biz kucaklaşacağız.
Canım benim, hasret duygumuzun abla- anne farkı olmaz gibi geliyor bana da... Tüm sevenler tez zamanda kavuşsun.
Sevgilerimle...

asyaselda dedi ki...

iki kızım var dahacok ufaklar okudum okudum agladım sabah sabah aysema :(