22 Aralık 2011 Perşembe

HAYIR DEMEDEN ÖNCE



ANNEDEN OĞLUNA
Bak oğlum sana ne diyeceğim:

Hayat bana kristal basamaklar sunmadı
Hatta yürüdüğüm yollar çivilerle doluydu
Ve tehlikeli sarkık dikiklerle
Ve kırık paramparça tahtalarla
Yerler halı kaplı da değildi
Çıplaktı
Ama biri sürekli tırmanıyordu
O da bendim
Varışlar gidişler
Köşeleri dönmeler
Bazen karanlık bölmeler
Işıksız hepten

İşte oğlum bu yüzden asla geri dönme yolundan

Bastığın yerlere de güvenme
Ne yumuşaklık bulmak kolay ne de dinginlik
Sakın düşme
Bana bak, ben hala ilerliyorum yolumda
Hala tırmanıyorum
Ve yaşam bana hala kristal basamaklar sunmuyor.

Langston Hughus

Sevgili Günlük,

Çocuklarımıza "hayır" demeden önce durup iyice düşünmemiz gerekiyor galiba. "Hayır"larımız çocuklarımızın geleceğine set çekmemeli.

Endişeleniyoruz onlar adına, evet ama, bu onların yapmak istediği her şeye düşünmeden karşı çıkmamıza neden olmamalı. Hedeflerine ulaşmaya çalışırken yollarına çıkacak sorunları dile getirmeliyiz. Vazgeçmiyorsa, kararlıysa elimizden gelen desteği vermeliyiz. Anneden Oğluna adlı şiir çok şey anlatmıyor mu?

Başarılar emeksiz gelmiyor...

4 yorum:

REÇELİM dedi ki...

kesinlikel haklıısn çocukları istekleri yönlerde desteklemeliyiz. arkalarında durmalıyız ama bu herşeye evet demek değildir. hayır demeyi nasıl kararında yapmak gerekiyorsa evet de öyledir çocukların herşeyine ne hayır nede evet denmelidir...:)

sevgiyle kal canım...

aysema dedi ki...

Sevgili Reşelim,
Haklısın. Evet ya da hayır demeden önce iyi düşünmek gerekiyor. Teşekkürler...

biraydamasalı dedi ki...

bunu ilk defa duyuyorum bir erkek evlat sahibi olarak inanınki şu an ağlıyorum.paylaşım için teşekkürler:)
AYDA

aysema dedi ki...

Sevgili Ayda,
Bugünün çocukları yarının büyükleri değil mi? Evet, ama söz konusu kendi çocuklarımız olunca bunu gözardı ediyoruz çoğu zaman. Zarar görmesinler, üzülmesinler endişesi içinde onların büyümesini görmezden geliyoruz.Yapmak istediklerini engelliyoruz, yeteneklerini belki de köreltiyoruz. Oysa deneye deneye, yanıla yanıla kimbilir nice başarılara imza atacaklardır.
Duyarlı yüreğine sevgilerimi gönderiyorum.