26 Aralık 2011 Pazartesi

CEHENNEMİN TÜMÜNÜ ALMAK İSTİYORUM


Sevgili Günlük

Yeni bir yıla girmeğe hazırlandığımız şu günlerde gülmeye, en çok da düşünmeye gereksinim duyuyoruz biliyor musun?
Bugün okuduğum bir fıkrayı kaydetmek istiyorum:

Temel, Vatikan'da gezerken upuzun bir kuyruk görmüş.
Ne kuyruğu bu, diye sorduğunda :
Vatikan kilisesi tarafından cennetin parça parça satıldığını; bin dolar verenin cennetten bir parça alabileceğini söylemişler.

Temek kuyruğu takip edip kilisenin önüne ulaşmış ve:
"Ben cehennemin tümünü almak istiyorum." demiş.
"Olmaz!" demişler. "Burada cehennem satışı yok; cennetten bir parça almak istiyorsan sıraya gir!" diye de eklemişler.
Temel cehennemi almakta ısrar etmiş. Kapıda temeli ikna edemeyen görevliler, durumu Papa'ya anlatmışlar.
Papa gülerek:
"Gidin sorun bakalım, cehennemin tümüne kaç dolar veriyormuş bu akılsız adam?
Sorarlar, Temel:
"On bin dolar veririm." demiş.

Bunun üzerine Papa Temel'i yanına getirtmiş ve hazırlattığı belgeyi Temel'e vermiş. On bin doları aldıktan sonra Temel'i gülerek uğurlamışlar.
Dışarı çıkan Temel, cennetten bir parça satın almak için sırada bekleyen binlerce kişiye elindeki belgeyi gösterip:

"Eyyyy uşaklar! Cehennemin tümünü ben satın aldım, artık cennet için uğraşmanıza gerek yok; dağılabilirsiniz." demiş.

Sonra ne mi olmuş?

Cennet satışları bir anda durmuş. Şimdi Papa ve ekibi on bin dolara sattıkları cehennemi Temel'den geri almak için pazarlık yapmaya başlamış. Bir rivayete göre pazarlıklar hala sürüyormuş...

Bu fıkra bana değerli oyuncumuz Şener Şen'in oynadığı Züğürt Ağa filmini anımsattı. Senarist bu fıkrayı bilseydi durum değişir miydi?

Kimsenin kimseyi aldatmadığı güzel bir yıl olsun 2012...

6 yorum:

REÇELİM dedi ki...

düşündürücü bir fıkra şu hayatta herkes uğraltığı şeye kavuşur inşallah:))canım..

sevgiler...

Maya dedi ki...

Bizim Temel ne değişik adam... :) Dileklerinize ben de katılıyorum, umarım hepimiz için güzel bir yıl olur 2012... Sevgiler :)

aysema dedi ki...

Sevgili Reçelim,
Mutlu, sağlık, başarılı insanlar hakkında konuşacağımız bir yıl olsun 2012...

aysema dedi ki...

Sevgili Maya,
Temel çok zeki, Karadenizlilerin hayran olduğum pratik zekasıyla sorunu çözmüş.
İyi yıllar peş peşe gelsin, insanlar (en azından çocuklar) sağlıklı, mutlu, başarılı olsunlar...

MEHMET dedi ki...

Temel yurda dönmese, yoksa Ergenekon
davasından içeri atarlar bu zekayı.:)

dostlukla...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet,
Hapisanelerde yer kalmadı, olsa nerede olduğuna bakmaz gece yarısı evini basar alır gelirlerdi...

Şimdi içeri tıktıklarını nasıl serbest bırakırızın telaşı içindeler. Artık mızrak çuvala sığmıyor. Onlar da görüyorlar...
Düşüncenin özgürleştiği yıllarda buluşmak dileğiyle...