27 Aralık 2010 Pazartesi

YENİ YIL YAKLAŞIRKEN



GÜNLÜK
28 Kasım 1979
Zonguldak

Dün annemler telefon etmişlerdi, komşudan görüştük. Hatlar oldukça bozuktu, anlaşmamız çok güç oldu.
Anladığım kadarıyla kız kardeşim mezun olmuş, artık inşaat mühendisi o... Çok sevindim.
Ayrıca erkek kardeşimin de okulu bitmiş, yakında evlenecekmiş. Avukatlık mı yapsam, hakim mi olsam diye düşünüyormuş bu sıralar. Karar aşamasında anladığım kadarıyla.

Ev tutmuşlar, babam eşya için para göndermiş. Düğünü ocak ayında yapmayı planlıyorlarmış. Karda kışta zor olacak, ama hayırlısı olsun, dilerim çok mutlu olurlar...Hepsini çok seviyorum, özledim yine...

Bu sıra ne çok şey oluyor ülkemizde. Her gün birileri öldürülüyor, kahveler taranıyor neyi paylaşamıyorlar anlamıyorum ki? Abdi İpekçi'nin katili askeri cezaevinden kaçıyor! Bu nasıl iştir böyle?

Azınlık hükümeti var Demirel'in. MHP,MSP dışardan destekliyor güya... Bunların yapacağı işten ne hayır gelecekse artık! Erbakan ve arkadaşları 10 Kasım'da Anıtkabir'e bile gitmediler.

Geçenlerde bir akşam annemlere telefon gelmiş. Telefondaki ses, "Şehir sularına zehir katılmış, sakın içmeyin!" diyip kapatmış. Çok endişelenmişler, sonradan yalan olduğu anlaşılmış, ama herkes tedirginmiş.
Yatakları yere serip uyuyorlarmış çoğu kişi. Evler taranırsa diye... Nereye sürükleniyoruz anlamadım. Pek çok yerde sıkıyönetim var bir de...

Aslında her şey geçici; iyi ya da kötü her yaşam ölümle bitiyor; ama öldürülmeyi hiç kimse hak etmiyor. Kim dur diyecek bu kıyımlara?

Yeni yıl yaklaşıyor. Sanırım C...... larda toplanacağız yılbaşında... Çocuklar arkadaşlarıyla birlikte olunca çok seviniyorlar. Anaokulunda da yeni yıl eğlencesi yapılacak. Telaştayız anlayacağın. Heyecan şimdiden başladı bile...

Yavrum hayatından çok memnun. Öyle güzel büyüyor ki... Canım benim, seni çok seviyoruz...

2 yorum:

Newbahar dedi ki...

Demek yeni yıl yaklaşırken eski yıl yine siyasi kavgalarla uğurlandı.

Yaşananları okudukça kısır bir döngü içinde gelip geçiyor yıllar diye düşündüm.

Yine siyasi rezaletler ve adı anılan aynı isimler...
Sonra hangimizin can güvenliği var ki, hatta evde bile otururken.


Ben yine zevkle okudum. Umarım yılbaşı gecesine dair notlar vardır:))

Merak ettim de:)

aysema dedi ki...

Sevgili Newbahar,
O günleri yaşayanların günümüz olaylarından tedirginliği bu yüzden en çok da...

Sağcı-solcu; alevi sünni çatışmalarını sahnelediler pek çok can yandı. Gençler öldü, öldürdü. Kimi hapislerde süründürüldü. Ve o günlerin mimarlarına hiçbir şey olmadı...

Bugün daha tehlikeli bir oyun tezgahlanıyor.

Kürtçülerle dinciler kucak kucağa, Türkçülük'ü de yeniden olaya çekerek toplumu ayrıştırmaya çalışıyorlar. Bir de oy paylaşımı kavgasını da eklersek durum hiç iyi görünmüyor.
İşin içinde o zamanda dış güçler vardı, bugün de var.
Ancak aklı başında aydınların bu tuzağa düşmemesi çok önemli.Yoksa eskisinden besbeter oluruz. 2011 SEÇİMİNDE aklıselimin kazanmasını diliyorum.

Günlüklerime bakınca en çok sıkıntılı anlarımda yazmışım. Sevgilerimle...