26 Şubat 2010 Cuma

YÜZ BİRİNCİ MEKTUP


31 ARALIK 1975
Elazığ


Canım Biricik Sevgilim,

Her Yeni Yıl insanlık için yeni bir umuttur... Giden yılın götürdükleri bilinir de gelen yılın getirecekleri bilinmez... Onun için hep iyilikler ve mutluluklar yeni yılın omuzlarına yüklenir. Eski yılın askıda koyduğu sorunları yeni yılın çözümleyeceği beklenir...

1975 Yılının son mektubunu yazarken ben de aynı şeyi yapacağım. Mutlu ol, mutlu yaşa, mutlu et, diyeceğim sana yürekten... Günlerimizin bundan böyle , birlikte, huzur içinde , neşe içinde geçmesini dileyeceğim. Kalplerimizdeki sevginin büyümesini, gün geçtikçe artmasını; sonsuz, sınırsız olmasını isteyeceğim...

Bu akşam yeni bir yıla, 1976'ya giriyoruz. Şöyle bir geriye baktım da neler olmamış ki... Bazen üzgün, bazen de neşeyle dolup taşmışız. Ve günler, aylar derken koskoca bir yılı geride bırakıvermişiz. Şimdi önümüzde upuzun bir yıl bizi bekliyor. Bakalım neler getirecek 1976 bize? Biz yine de iyi şeyler umalım, bekleyelim. Çünkü: "Umut da bir mutluluktur; belki de mutlulukların en güzeli..."

Bugün yeni yıl olduğu için yarım gündü, resmi daireler. Dolayısıyla okul da öyle... Saat 12.0'de çıktık, doğru eve geldim. Belki, belki diyordum kendi kendime , belki A........'im gelmiştir! Biliyordum aslında gelemeyeceğini, ama yine de gönlüme söz geçiremedim. Eve gelince bir kırıklık, bir eziklik kapladı içimi nedense... Ne yapacağımı bilemez halde biraz dolaştım evin içinde. Olmadı. Sonunda en doğru işi yaptım. Aldım kağıdı kalemi başladım yazmaya... Bu akşam burada olmanı ne çok isterdim, bilemezsin. Yok yok sen de aynı şeyleri hissetmişsindir, sen de benimle olmayı düşünmüşsündür bugün. Onun için (bilemezsin) demekle haksızlık etmiş olurum. Geri alıyorum sözümü.

Şu anda "Baki" nin bir beyti aklıma geldi, sana da yazayım:

"Hep seninçündür benim dünya cefasın çektiğim
Yoksa ömrüm varı sensiz neyleyim dünyayı ben"

Gerçekten öyle... Şu anda yılbaşı gecesine girişimiz bile beni ilgilendirmiyor hayatım; sensiz olduktan sonra...

Odanın içi iyice karardı. Yazıları görmekte zorluk çekiyorum, ama yine de yakmıyorum ışığı. Hoşuma gidiyor böylesi. Bu günlerde sanırım mektup alırım senden. İki mektubumun cevabı gelmedi henüz. Bu sürpriz olacak sana. Sevineceğini umarım. Mektuplar da olmasa çekilmez olur bu ayrılıklar... Sana bir şiir yazayım, hoşuna gider belki...


BANA GELİRSİN
Yıldızlar görse bendeki güzelliğini
Birer birer düşerler içimdeki denize
Aydınlanırım o kadar aydınlanırım ki
Bana gelirsin.
Bahar anlarsa duyduğum üzüntüyü
Bütün dallarını uzatır kalbime doğru
Çiçeklenirim o kadar çiçeklenirim ki
Bana gelirsin.
Din duyarsa ettiğim ibadetleri
Bütün mihraplarıyla çevrilir bana
Büyürüm o kadar büyürüm ki
Bana gelirsin.
İçimde bir kere görsen güzelliğini
Garkolurum nurdan bir aleme
Bulmak için kendini bulmak için
Bana gelirsin...

Artık göremez oldum, iyice karardı hava.

"Sevemez kimse seni, benim sevdiğim kadar; sevgilim sen olmasan bu dünya neye yarar..." diyerek sonluyorum satırlarımı. Yeni yıl bizler için sağlık, başarı, MUTLULUK yılı olsun... Mektuplarını bekliyorum, sakın geciktirme, olur mu? Seni seviyorum.

N.........

Hiç yorum yok: