20 Ocak 2010 Çarşamba

YETMİŞ DÖRDÜNCÜ MEKTUP


24 HAZİRAN 1975
Elazığ


Sevgili A......... ,

Kimi üzgün kimi gün neşeli olduğumuz günler geçip gidiyor. Ve ben bu yeni günün sabahında sana yazmaya başladım. Biraz gecikti bu mektup. Daha önce yazamadım, daha doğrusu yazmadım. Çünkü moralim birazcık bozuktu, o durumda yazıp senin de bozuk olan moralini iyice bozmak istemedim.

Arkadaşların için inan ben de çok üzüldüm. Ecelleriyle olsaydı ya da biraz yaşlı olsalardı bir dereceye kadar insan dayanabilir de böylesi çok sarsıyor kişileri... Allah ailelerine, sevenlerine sabır versin. Dayanma gücü versin. Ölüm karşısında söyleyecek başka bir şey de bulamıyor insan, bir yerde güçsüz, çaresiz kalıyor. Üzülmek de gidenleri geri getirmiyor ne yazık ki?

Şimdi nasılsın? Umarım moralin düzelmiştir. Mektubundan moralinin çok bozuk olduğu anlaşılıyor. Yoksa yazdığın bazı şeyleri benim tanıdığım A..........'in yazmaması gerekirdi. Yazmayacağından eminim , tanıdığım kadarıyla... En azından üzüleceğimi bilirdi. Psikoloji çok önemli, ben de bu nedenle beklettim mektubunu. Neyse bırakalım şimdi bunları.

Kadroya geçmene çok sevindim. Hayırlı olsun, demek Amasra'da çalışacaksın. Oranın övgüsünü giden arkadaşlardan çok duydum.

Bu sıra günlerim oldukça dolu geçiyor, hiç boş vaktim olmuyor. Cuma günü , 20 'sinde kurslar bitti. O gün Öğretmen okularına girecek öğrencilerin ikinci sınavları yapıldı. Öğleden sonra da öğretmenler toplantısı oldu. Aslında bugün de kursun yapılması gerekiyordu, ama biliyorsun Üniversite Giriş Sınavı var, sınıflar hazırlanacağı için yapılmadı. Haa biliyor musun sınavda gözetmen olarak nerede görevliyim? Sizin okulda , hem de Mak. Müh. Bölümünde...Yarın gidip görev yerime bakacağım.

Pazar günü Elazığ'ın nahiyelerinden İçme'ye gittik. Belki görmüşsündür, yemyeşil , çok güzeldi. Hemen kıyısında Keban Barajı'nın suları görünüyor. Deniz havası vermiş oraya. Bana Samsun'u anımsattı. Arkadaşımın eşi orada Türkçe Öğretmeni. Hatırlarsan onlardan sana söz etmiştim.

25 Haziran'da bizim sınavlar başlıyor, 10 Temmuz'da bitiyor. Benim 6 görevim var. Anlayacağın okullar tatil oldu sayılır. Bu sıra gerçekten çok yorulduk, tatilde dinleniriz artık.

Bir ara Ankara'ya arkadaşımı görmeye gitmeyi düşündüm, ama şimdilik onu da erteledim.
Elazığ'da sıcaklar birden arttı. Durulacak gibi değil, bereket versin evler serin.

Bugün bir arkadaşa davetliyiz. Ona giderken atarım mektubunu.

Satırlarımı sonlarken evdekilere ayrı ayrı selamlarımızı göndeririz.

Sevgilerimle...

N.........

.......................


25 HAZİRAN:

Daha önce belirttiğim gibi arkadaşlara gezmeye giderken atacaktım mektubunu. Fakat o gün misafir geldi, ben de arkadaşıma gidemedim. Dün sınav için sizin okuldaydım. Makina Bülümünde...

Çok beğendim , 1. Salon, 4.Dershane... Bilmem neden, hiç görmediğim halde bana bildik , tanıdık geldi. Sanki daha önce görmüş gibi idim. Özlemişsindir diye senin yerine de iyice baktım.

Bu arada kardeşim Ticaret Lisesinde girdi sınava, gönlünce bir yer kazanır inşallah.
Keseyim artık, tekrar selamlar....

Hiç yorum yok: