24 Ocak 2010 Pazar

SEKSEN ÜÇÜNCÜ MEKTUP



14 EYLÜL 1975
ELAZIĞ





Sevgili A........'im,

Önce kalem için özür dileyeyim. Hemen arkasından da sevineceğini umduğum müjdeli bir haber vereyim. Biz çok sevindik. Kardeşim H..... Elazığ İnşaat Müh. Bölümünü kazandı. En yüksek puanı 438; en düşüğü de 400.

Öyle seviniyor ki sorma. Tam benim idealim diyip duruyor. "Artık A...... Eniştem'le de meslektaş olacağız." diyor. Burayı kazanması bizler için de iyi oldu. Hem madden hem de manen sıkıntı çekmemiş oluruz, gözümüzün önünde olur.

Mektubunu dün aldım. Bugün pazar, eylül sınavlarımız yarın başlıyor.

Nasılsın, umarım iyisindir. Benim günlerim bazen neşeli bazen de karamsar bir şekilde geçiyor. Aslına bakarsan günler geçmek bilmiyor ya da bana öyle geliyor! Fakat şöyle bir geriye bakınca da yılların çok çabuk geçtiğini farkediyor insan... Hatırlarsın, geçen yıl ramazanın ilk günü yaşantımızın en heyecanlı, en güzel, o derecede de mutlu olduğumuzu hissettiğimiz bir günü idi. Aradan tam bir yıl geçmiş, görüyorsun. Kim bilir daha nice yılları geride bırakacağız.

Biliyor musun şimdi tek dileğim bayramın bir an önce gelmesi! Bugüne değin inan hiçbir bayramın erken gelmesini , bu denli istememiştim...
Şu anda kulağıma güzel bir müzik sesi geliyor.

" Dertli ne ağlayıp gezersin burda
Ağlatırsa mevlam yine güldürür..."

Paylaşmak istedim...

Lice' de meydana gelen depreme çok üzüldük. Deprem Elazığ' ı da oldukça sarstı... Ben koltukta kitap okuyordum o an. Oturduğum koltuk inan iki yana epey sallandı. Hani canım sıkılınca , yaşamaktan bıktım diye düşünüyordum, ama o an hiç de öyle olmadığını anladım. Herkesle birlikte soluğu bahçede aldım! Çok da korktum, can tatlıymış...

İzmir ve Lice depremini karşılaştırıyorsun. Aynı şiddette ama hasar çok farklı , diyorsun. Bu çok normal değil mi? İzmir'e ya da Batı'ya harcanan paranın çok azı Lice'ye de ayrılmış olsaydı bu kadar insan belki de ölmeyecekti... Kayaların dibinde, bazıları kayalara zincirle bağlı evlerden daha fazlasını beklemek haksızlık olur. Zavallı Doğu Bölgemiz!.. Unutulmuş insanlarımız... Maalesef bu durum , politikacılarımızın aklına ancak seçimden seçime geliyor. Sonuç da böyle oluyor. Yazık!

Kardeşim N........'ın ne zaman oraya geleceği henüz belli değil. Eylül sınavları 25'inde başlıyor . Ondan sonra gelebileceğini sanmıyorum. Yine gelirse bayram sonrası tatillerin birinde olur ki sana bildiririm.
O da çalışmaya başladı. Malatya Kara Yollarında, tatil süresince...Sürveyan mı ne diyorlar yaptığı işe. Fazla işi yokmuş, ders de çalışabiliyormuş. Ankara'ya gitmesine de az kaldı. Ankara Hukuk'ta sınav dönemi başlayacak yakında.

Sizinkiler nasıl, sevgi ve selamlarımı ilet. Bizimkiler de iyi. Babam çalışıyor. Annem dişlerini yaptırıyor. Bu da oldukça sarstı annemi, çok da ağrıyormuş. Ablamın tayini Namık Kemal İlkokuluna oldu. Aile Parkının hemen arkası.. Güzel bir okul, sanırım rahat eder.

Başka, başka da yazacak yok sanırım. Sonlarken en güzel günlerin senin olmasını dilerim. Mektubunu geciktirmezsen sevinirim...

Selamlar, Sevgiler ...

N........

Hiç yorum yok: