24 Ocak 2010 Pazar

SEKSEN İKİNCİ MEKTUP



7 EYLÜL 1975
ZONGULDAK



Sevgilim,

Satırlarıma tüm mutlulukların senin olmasını dileyerek başlıyorum. Mektubundan, birtakım yan etkilerin moralin üzerinde olumsuzluklar yarattığı anlaşılıyor. Öyle bir dönemde yaşıyoruz ki etkilenmemek olanaksız.

Bazen doğanın kendine ait kuralları vardır. Bu durumlar karşısında insanın elinden hiçbir şey gelmiyor. İnsanların bazıları yaşları itibariyle bunları daha metanetle karşılayabiliyor. Bir kısmı da henüz karşılayamıyor. Bizim yaşımızdakilerin de ölümü daha olgun bir durum içinde karşılaması gerekir.

Namık Kemal mi , Ziya Paşa mı hatırlayamayacağım , şöyle demiş:

"Yağmur yerine dür-ü güher yağsa semadan
Bahtsız olanın bağına bir katresi düşmez"

İşte bu bahtsız insanlar için çok şey söylemek geliyor içimden...

Şimdi dün akşamki deprem felaketi, birinci konu. TV'de 1970'ten sonraki depremleri saydı spiker... Ve o zaman anladım ki Doğu bölgemiz geri bırakılmışlıktan nasibini aldığı kadar , doğal felaketlerden de alıyor.

Hemen hemen İzmir'de olan depremle Diyarbakır , Lice'de olan depremlerin şiddeti aynı. İzmir'de 2 kişi ölürken Lice'de 1000 küsür kişi gidiyor. Bu arada sizlere de büyük geçmiş olsun. Az da olsa Elazığ'ı da sarstı bu deprem..

Sevgilim önerini kabul ediyorum, ramazanda 15 gün sen, 15 gün de ben oruç tutacağım. Anlaştık mı?

Valla bu Elazığ şehri ne biçim bir kent oldu , anlamadım. Bütün vukuatlar oradan çıkıyor. Sana benden tavsiye, öyle anlı şanlı bir adam geleceği zaman şehre falan inme... Yoksa kim vurduya gitmek var işin ucunda!

Eee nasıl gidiyor işler, sen hamaratsındır, bilirim. Şimdi bütün işleri bitirmişsindir ve dolayısıyla en kısa zamanda evlenebiliriz.

Kasımda askere gitmem şu anda % 80 ihtimal. Eğitim, yani talebelik 4 ay (ydsb), ondan sonra ver elini teğmenlik...

Ne sarar değil mi? Artık hiçbir engel kalmıyor ikimiz için... Hattızatında bizim şimdiye kadar evlenmemiz gerekirdi ya! Temmuz önerimi pek ciddiye almamandan böyle oldu. Gerçi o zaman ben de pek inanamıyordum ama....

Sevgilim, bugünlerde puanlar gelmeye başladı. H........ kaç puan aldı? Bana kalırsa 500 puanın altında puan aldıysa hava! Geçen seneyle bu sene arasında tam 100 puan fark var.

Aklıma yazacak başka bir şey gelmiyor. Satırlarıma son verirken sana ve ailene selamlar... Cevabını bekliyorum.

A............

Not: N.......buraya geleceği zaman bana haber versin, onu karşılayayım.
Sevgiler...

Hiç yorum yok: