28 Ocak 2010 Perşembe

SEKSEN DOKUZUNCU MEKTUP


27 EKİM 1975
Elazığ


Canım A..........'im,

Bundan önceki mektupta sözünü ettiğim ikinci mektubunu sınıfta yazıyorum. Aslında bir iki gün sonra yazmayı düşünüyordum, ama senin aybaşında Ankara'ya gideceğin geldi aklıma, hemen yazmaya karar verdim. Gitmeden eline geçsin istedim.

Sabah gayet iyi uyandım, iyi bir günümdeydim. Gribi az çok yenmiştim. Huzur içinde derslere gireceğim için seviniyordum. Okula geldiğimde programı altüst ettiklerini gördüm... Çocukların haberi olmadığı için kitap, defter hiçbir şey getirmemişler. Mecburen yazmaları için kompozisyon konusu verdim.

Çocuklarımın yazma yetenekleri biraz zayıf, bunu geliştirmek zorundayız. Yazma yeteneği de yazarak gelişiyor. Bu açıdan bakınca iyi oldu diye düşünüyorum, şimdi. Ben de bu fırsattan yararlanıp sana yazmaya başladım.

Yalnız ne yazdığımı çok merak edenler var. Sanırım kendileriyle ilgili olduğunu düşünüyorlar. Onları çok seviyorum. Canlarım benim!

Ankara'ya ne zaman gideceksin? Bundan sonraki mektubu sanırım oraya gönderirim. Günlerin nasıl geçiyor, hastalığın tamamen iyileşti mi? Ben de iyi sayılırım.

Biliyor musun sevgilim, ben mektuplarına 'İLAÇ' adını taktım. Çünkü onlar doktorun ilaçlarından çok daha etkili...

Çocukların yazdıklarına bakacağım, biraz ara...

Elazığ bildiğin gibi, pek değişiklik yok. Okulla ev arasında gidip geliyorum. Bugün dersten sonra H.........lere gittik. Epeydir gitmemiştim. Seninle birlikte dinlediğimiz bandı teybe koydum, bir kez daha dinledim. Sanki sen hiç gitmemiştin, kapı açılacak ve aniden sen içeri girecekmişsin gibi gedi bir an. Sonra gerçek yaşama dönüş.

Başka ne yazsam bilmem ki... Şu an tek dileğim mektubunun bir an önce gelmesi. Sakın geciktirme olur mu?

Okuldan askere giden öğretmen arkadaşlar döndüler. 31 Ekim'de göreve başlayacaklar. O zaman ders programlarını düzelteceğine söz verdi müdürümüz. Yakında düğünü olacak müdürümüzün de.

Evdekiler nasıl? S........'nın derslerine yardım ediyorsundur umarım.

Hep mutlu olmanı dileyerek sonluyorum bu mektubumu. Satırlarında buluşmak üzere hoşça kal.
Sevgiler...

N.........

not: Yeni adresini bildir.

Hiç yorum yok: