28 Ocak 2010 Perşembe

DOKSAN BİRİNCİ MEKTUP


18 KASIM 1975
ELAZIĞ


Canım Sevgilim,

Her sabah olduğu gibi bugün de kalkar kalkmaz odayı topladım, giyindim. Arkasından salona geçtim, seni uyandırmak için. Birlikte yeni bir güne başlamak için... Ama olmadı, boştu yatağın! Yine başlamıştı özlemimiz, ayrılığımız. Ayrılık yaman bir sözcük...

Önümüzde bir aşama, bir engelimiz daha vardı; onu da aşmak zorundaydık. Dileğimiz bu son engelimizin olması değil mi?

Dün akşam sen gittikten sonra perişan oldum... Ne yapacağımı bilmez bir halde dolaştım durdum. Saat 22.00 oldu ve yattım. Ne zaman uyuyabildiğimi bilemiyorum. Şimdi sabah saat 10.00... Birkaç saat olmuştur sanırım Ankara'ya varalı. Yolculuğun iyi geçti mi? Belki de şu an kardeşimdesindir. Öğleden sonra da askerlik başlayacak değil mi? Bundan böyle A........cik, pardon ya , MEHMETCİK oluyorsun öyle mi sevgilim?

Sık sık yaz bana . Özlemlerinden, geleceğimizden, kendinden bahset. Ben de yazacağım. Ancak böyle geçer bu uzun günler. Yoksa dayanamayız bu ayrılığa, görüyorsun gün geçtikçe zorlaşıyor... Gelecekte hiçbir şekilde , bir anlık dahi olsa , ayrılmayalım olur mu hayatım?

Bak bitanem , şimdi okula gitmek için hazırlanacağım, yine günlerim aynı şekilde geçip gidecek. Beraberliğimizin başlayacağı güne kadar bu böyle sürecek...

"Sensiz kalan gönlümde bil ki hayat virane
Sen yoksun ya yanımda bu alemden bana ne..."

öyle değil mi sevgilim?

"Ayrılık dediğin nedir ki Mehmetcik...
Ayrılık dediğin bir göz yoksulluğu
Ve insan insana kavuşur bir gün...."

diye doğru söylüyor şairimiz. Bir gün biz de hiç ayrılmamak üzere bir arada olacağız.


HASRET
"Senin için yaşıyorum, seninim dersem
İnanır mısın bana?
Sever misin,
Senin için yanıp tutuşanı, senin için öleni?
Bir tebessümünle dünyaların benim olacağını bilir misin?
Duyar mısın seni çağıran sesimi ?
Haykırsam evrene adını
Seni sevdiğimi bağırsam dağlara
Yankı vurup da kulaklarına bana döner misin?
Bana dönsen hürlüğümü tadarım dudaklarında
Hasretliğim sona erer yumuşak ellerinde
Uzak yollardan seni delice sevene
Bu garibe döner misin?
Gel artık yeter bu hasret
Ağlıyorum..."

Şiiri hatırladın mı ? Sen yazmıştın bana...

Satırlarında buluşmak üzere şimdi sonluyorum. Askerliğin hayırlı olsun.Allah kolaylık versin. Özlemle gözlerinden öperim canım benim.

N........

Hiç yorum yok: