10 Ocak 2010 Pazar

ALTMIŞ İKİNCİ MEKTUP


28 OCAK 1975
Elazığ

Sevgili A........ ,

Uzun bir gecikmeden sonra nihayet mektubunu aldım. Ne çok sevindiğimi görmeliydin... Mektubunu sömestre tatili dönüşünde, yani dün aldım. Biraz sen geç yazmışsın, biraz da okulda beklemiş. Neyse geldi ya önemli olan buydu benim için...

Şu sıralarda, geçen mektubu yazdığım andaki karamsarlık ve moral bozukluğundan hiç eser yok bende. Oldukça neşeli ve iyimserim. Çünkü , problemlerimi yarı yarıya halletmiş durumdayım.

Dün benim için şanslı bir gündü. Önce senden mektup aldım. İkincisi de , bu sana müjde olacak, tayinim kesinleşti... Şu anda karşında Türkçe Öğretmeni var. Dün resmen başladım göreve! Dilerim en kısa bir süre sonra sen de aynı rahatlığı duyarsın...

M.........'ye olmadığı için çok memnunum. Çünkü oranın müdürü yaptıklarıyla iyice gözümden düştü! Beni bırakmamak için görsen neler yapmış! Milli Eğitim Müdürlüğündeki uğraşıları dışında ta Valiye çıkmış. Okul Aile Birliğini de toplayarak... Milli Eğitimi, bizim okulun müdürünü şikayet etmiş. "Bizim öğretmenimizi niçin alıyorlar, bizimki okul değil mi?" vs. gibi pek çok şey söylemiş.

Anlayacağın oldukça güç oldu bu okulda kalmam. Müdürümüz buraya olsun diye çok uğraştı . Benim evraklarımı bizzat kendisi takip etti. Bana karşı oldukça iyi... Buranın idarecilerinden de çok memnunum. M........'ye iki kez gittim. Biraz oturdum ama hiç iyi izlenim bırakmadılar bende. Haa aklıma gelmişken yazayım, oranın müdürü senin yazdığın kişi değilmiş; o A...... Lisesindeymiş yanılmıyorsam. Ancak bu müdürün de ondan farklı olmadığını söyleyebilirim...

Biliyor musun öğrencilerimle aram oldukça iyi, seviyorlar ben! Tabii ben de onları... Tatil dönüşü baktım da bayağı özlemişim . Hepsini ayrı ayrı seviyorum. Herhalde ilk öğrencilerim oldukları için... Biraz da onlardan ayrılmamak için burada kalmayı istedim. Fazladan bir sınıf eklendi kadrolu olunca, diğerleri devam ediyor. Öğrencileri hemen hemen tanıdım, onlar da beni tanıdılar. Diğer okula gitseydim bu açıdan da güçlük çekecektim. Yıl ortasında olduğı için...

25 Saat Türkçe dersim var. İki saat de hangi derse giriyorum biliyor musun? Tahmin edemezsin, ben söyleyeyim bari... RESİM ! Evet aynı zamanda Resim öğretmeni oldum. Lisede seçmeli dersim resim olsun istemiştim, ama bir aksilikle müzik olmuştu... Resmi seviyordum, fakat ortaokuldan sonra da hiç resim yapmamıştım. Öğretmen olmadığı için bir süre resim derslerine de gireceğim. Neyse nasıl olsa ben yapmayacağım, çocuklara biraz bol veririm notu, olur biter. Tabii benim de bu konuda biraz çalışmam gerekir.

Öğretmenlik çok özel bir meslek. Bu nedenle kardeşimin yardımına başvurmuyorum. Çünkü iyi öğretmen olmak istiyorum. Ben çalışkan bir öğretmenim. Yazılılarını bugün yapıyorsam , ertesi gün hemen okuyorum. Herkes yeni heves, ilerde yorulunca böyle yapamazsın , diyor; ben de hiç olmazsa yoruluncaya kadar yaparım, diyorum. Yalnız kardeşim öğrencilerin savunucusu; bol not vermem için elinden geleni yapıyor . Fakat ben hak etmeyi öğrensinler istiyorum. Çalışanla çalışmayanı ayırmak istiyorum.Bu karnede biraz işi sıkı tuttum, çalışmaları için.İkinci karnede onun dediği gibi olacak.

Sizin okulun boykutu sanırım bitti. Radyodan duydum. Sınavların Şubatın birinde başlarsa bu sıralar Elazığ'a gelmen gerekir ki bu mektup da eline geçmez. Ama sanırım hemen başlamaz. Zira doğru dürüst öğretim göremediler. Bu da senin için iyi olmadı. Hep boykotla geçti zaman. Sağlık olsun, her şey düzelir değil mi?

Ne zaman geleceğini bildirirsen iyi olur. Bu sefer ikimiz de Elazığ'da olacağız ama sanıyorum pek görüşmeye zamanımız olmayacak.Çünkü öğleden sonraları ben hep okuldayım. Eskiden cuma günleri boştum.Kararnameden sonra boş günüm kalmadı.

Geldiğinde nişanın olması bence de uygun. Hem de çok iyi olur, o zaman daha rahat ederiz.
Biz mademki birbirimize söz verdik, sözlü sayılırız, gönülden sözlü...

Senin de dediğin gibi aramızda gizli bir şeyin kalmaması gerekir. Sana şunu söylemek istiyorum. Geçen ayın sonlarında okuldan bir hoca bana evlenme teklif etti. Tabii kabul etmedim... Bir iki eve gelenler de oldu, onlar beni etkilemedi , yok dedim kurtuldum. Bu, okulda olduğu için biraz huzursuz oldum. Bir de isimsiz mektup yazan biri var, sanırım kimliğini açıklamaya cesareti yok. Ama endişe etmene de gerek yok. Her şeyden önce birbirimize güvenmemiz gerekir. Benim için hiç kimsenin önemi yok. Bunu bilmeni istiyorum.

Nişanın gecikmesi bir bakıma iyi oldu. Çünkü duygularımızı iyice tahlil etme olanağımız oldu. Evlilik basit bir şey değil, iyice düşünmek gerekir. Bütün bir ömür söz konusu olan...
Sağlam temeller üzerine atılan evlilikler bence de yaşam boyu sürer. Bu sağlam temel de her şeyden önce karşılıklı sevgi, saygı,güven ve anlayışlı olmayı gerektirir.Sen ne dersin?

Saat 9.30 oldu. Mektup yazacağım diye erken kalktım. Akşam yazmam olanaksız. Biraz acele edip bitirmek istiyorum. Şehire inebilirsem bugün atayım postaya. Sen gelmeden eline geçerse iyi olur.

Erkek kardeşimin okulu 1 Şubatta tatile giriyor. Şimdi evdekiler dört gözle onu bekliyor. Annem günlerdir oğlu için hazırlık yapıyor. Bütün eşyaların yerini değiştirtti bize. Odasını hazırladı. Sakın kimseye söyleme, kıskandım onu! Hani buraya geldiğime pişman oldum diyesim geliyor. Eski itibarımı kaybettim. Oysa üç sene alışmıştım devamlı ilgi görmeye. Uzaktakiler kıymetli oluyor... Bu nedenle ben de çoook uzağa gitmeye karar verdim. Nereye olduğunu bilirsin!..
( Kardeşimle ilgili söylediklerim şakaydı, onu ben de çok özledim. ) .

Seninle evlenmeyi bir şartla kabul ediyorum: Tekrar tayin yaptırmayı ben göze alamıyorum, bütün bu işlerle sen ilgileneceksen kabul. Tayin işlerinden çok yıldım. Bir de şu var ; şubatta nişanımız olursa okul yönetimi de duyacak! O anı düşünmek istemiyorum. Okul müdürü haklı olarak hırsından köpürür ; bu kadar uğraştı, bir yıl sonra ben tayin istiyorum... Ama yine de anlayışla karşılayacağını düşünüyorum. Dedim ya beni seviyor. O da yakında nişanlanıyor, 15 gün önce söz şerbeti içildi.Halden anlar...

Bak sana söylemiş miydim , benim ilkokul öğretmenim de buraya ücretli derse geliyor. Karşılaşmamızı görecektin! Küçük bir kız oluverdim bir anda. Nasıl sevindik anlatamam. Meğer ne çok özlemişim onu da... Günlük koşuşturmalardan sevdiklerimize ne kadar az zaman ayırabiliyoruz değil mi?

Güya kısa yazacaktım, postaya atmam lazım, saat ona geliyor.

Babam mart ayında emekli olmayı düşünüyor. H......... üniversiteye hazırlanıyor, şu an tek düşüncesi bu. Aynı benim lise son sınıftaki halim. Dün okuldan ÖSS testleri vermişler tüm gücüyle onları çözüyor. Edebiyat, Türkçe sorularını çözerken zaman zaman bana da başvuruyor. Canım benim, küçük kardeşler hiç büyümüyormuş gibi geliyor insana. Onu çok seviyorum, inşallah gönlünce bir üniversiteyi kazanır.

İstersen artık bitireyim. Oldukça uzun oldu, vakit de ilerledi. Selam ve sevgilerimi iletiyorum sana. Mektubu okul adresine yazarsın.


N.........

Hiç yorum yok: