14 Ocak 2010 Perşembe

ALTMIŞ ALTINCI MEKTUP


9 NİSAN 1975
Elazığ

Canım A..........'im,

Satırlarıma Şeyh Galip'in bir beyitiyle başlamak istiyorum:

"Erişüp bahara bülbül, yenilendi sohbet-i gül :
Yine nevbet-i tahammül dil-i bikarara düştü."

( sohbet-i gül: Gül sohbeti- bahar mevsiminde ;
nevbet-i tahammül :sabır, dayanma sırası ,günü ;
dil-i bikarar: kararsız gönlüm. )

Şu anda radyoda bir şarkı " Elbet Bir Gün Buluşacağız..." derken ben de bu satırları sana yazıyorum.

Mektubun 1 Nisan'da elime geçti. İstemeyerek bir iki gün yazamadım. Sonra baktım ayın üçü olmuş. Nisan'ın beşinden sonra gelebileceğini yazmışsın. Eline geçmez düşüncesiyle yazmadım. Bir kaç gündür de gözlerim yoldaydı...

Hatta ablamla kardeşim benimle dalga geçmeye başladılar. Geçen gün içerdeydim; koşarak geldiler : " A........... geldi koş !.." dediler, ne yapacağımı bilemedim, koştum, baktım... Gelen yan komşumuzun oğlu A........, çocuk kendi evine gelmiş! İşte bekleyip duruyorum... Ne gelen var ne giden! Baktım gelen giden yok ; bari ben yazayım da eline geçmezse geçmesin dedim.

Dün babandan babamlara mektup geldi. Geleceğine dair bir şey yazmış mı diye baktım telaşla ama yoktu , yok... Bizimkileri Zonguldak'a davet ediyor...

Kalem için özür dilerim. Dolma kalemde mürekkep kalmamış...

Nasılsın, günlerin nasıl geçiyor? Bakıyorum düğünlerde dolaşıyorsun. O düğünde seninle birlikte olmayı ben de çok isterdim. Kim bilir bir gün o da olur!

Ben bildiğin gibi okulla , öğrencilerimle uğraşıp duruyorum. İkinci yazılılarını bitirmek üzereyim. Hiç boş zamanım olmuyor...

Cumartesi günü ablamların okulun çayı vardı. Yoksul öğrencilere yardım amacıyla düzenlenmişti, oraya gittik.

Biliyor musun buraya tam anlamıyla bahar geldi... Ağaçlar çiçek bahçesine döndü. Doğa yeniden yaşama merhaba dercesine canlandı. Öğrencilerim her gün demet demet çiçek getiriyorlar. Her şey çok güzel, yalnız sen eksiksin.

"Bahar gelmiş neyleyim, neyleyim baharı yazı. Sen olmayınca..."

Ben demiyorum, şair öyle söylemiş...

Evet işte böylece günlerimiz geçip gidiyor... Sonlarken sana ve ailene bizimkilerin ve benim selam ve sevgilerimizi ilet.

Mektubunu ve geleceğin günü bekliyorum.

N............

Hiç yorum yok: