9 Aralık 2009 Çarşamba

KIRK YEDİNCİ MEKTUP


19 NİSAN 1974
Samsun

Sevgili A........,

İki mektubunu da dün aldım,çok teşekkür ederim. Gerçekten son mektubun beni şaşırttı. Çok da sevindirdi.

Kartta da yazdığım gibi dersler bu sıra yoğun , onun için yazamamıştım sana . Şimdi hemen kağıdı kalemi aldım elime.

Önce başarından dolayı kutlarım seni. On dersten sekizini geçmek az iş değil. Hani sene sonunda gelip ingilizce sınavına ben gireyim diyeceğim , ama bizim de dersimiz boş geçmeye başladı. Hocamız gececi sınıfların dersini aldığı için bazı sınıfların dersini bıraktı. Azıcık bilgimiz vardı, onu da unutacağız şimdi. Yani gelmem pek işine yaramaz. İyisi mi başının çaresine bak.

Yurttaki temsilcilik seçimini ne yaptınız ? Umarım olaysız tamamlanmıştır.

Demek gelip iki günde tezimi bitireceksin... Aşkolsun, öyle bir marifetin vardı da zamanın da niye söylemedin. Verirdim sana, bu kadar uğraşmazdım.

Geçen gün sınıfta ne oldu biliyor musun ? Bizim bölüm şefimiz aynı zamanda da Yeni Türk Edebiyatı hocamız. Bana hep Aslı diyor , neden diye sordum geçenlerde, meğer Kerem ile Aslı öyküsündeki Aslı' ya benzetiyomuş beni.

Neyse gelelim derse...Reşat Nuri ' nin Çalıkuşu romanını işliyoruz. "Bugün de dersi Aslı işlesin. " dedi. Tabii ben çaresiz başladım anlatmaya. Biraz sonra : "Peki Aslı şimdi sen bırak!" dedi, sonra da, "Kime devam ettirelim ? " diye sınıfa sordu.Bizimkiler durur mu ? "Şimdi de Kerem anlatsın. " demesinler mi! Amaçları şaka yollu dersi kaynatmak. M.......... Bey de bunun üzerine bana döndü : " Sahi Aslı Kerem Elazığ'da mı?" diye sordu. Ne diyeceğimi şaşırdım. Tabii sınıfta her kafadan bir ses çıkmaya başladı. Hoca da : " Mutlaka Kerem şu anda Fırat nehrine bakıp Aslı'sını düşünüyordur ." demez mi? Sonra da başladı Kerem ile Aslı öyküsünü anlatmaya. Böylece bizim o günkü ders kaynadı gitti.

Gelelim anlaşma maddelerine....Hepsi çok iyi de gerçekleşmesi zor görünüyor.

  1. Benim haziranda mezun olmam bu gidişle şüpheli,
  2. Sen eylülde bitirirsin ( güvenim sonsuz.)
  3. Bir söylentiye göre bizim sınavlar 15 Temmuz'da bitecekmiş. O zaman benim 5 Temmuz' da orda olmam olanaksız.

En iyisi ben eylülde son bir kez daha geleyim Samsun 'a...Biliyorsun çok seviyorum burayı !?

Arkadaşların çoğu 23 Nisan'da memleketlerine gidecekler. Bir kısmı bugün gitti. Ben de Ankara'ya gitmeye niyetlenmiştim. Hatta annemlere de söylemiştim,ama tezim yüzünden vazgeçtim.Oysa gitmeyi de çok istiyorum. Geçen yıl mezun olan çok sevdiğim oda arkadaşıma gidecektim. Ankara Yenikent 'te öğretmen şimdi. Çok da ısrarla beni yanına çağırıyordu. Olmadı , Ülkü'me gidemedim. Bu tatilde hiç olmazsa tezimin taslağını bitirmeliyim. Tez için kağıtları bastırdım. Baksana mektup kağıdı olarak birini kullandım bile. Tatilden sonra da temize çekmeye başlarım artık.

Sonlarken başarı ve mutluluk dileklerimi iletiyorum sana. Bakalım sen bu çiçeği beğenecek misin?

N...........

KOŞMA

Bir yiğit de anasından doğunca,

Kur'ağaçta bir dal bitmiş gib'olur

Yaşı varıp onbeşine değince

Yükünü kumaştan tutmuş gib'olur.

*******

Aşıklar sazını eline alsa

Güzeller perdesin yüzüne vursa

Bir yiğit sevdiğin sesini duysa

Gölde gövel ördek ötmüş gib'olur.

***********

Eğlene de bire gönlüm eğlene

Ay gele de orta yeri dolana

Yiğidin sevdiği yanında ola

Günde düğün bayram etmiş gib'olur

************

Dadaloğlu'm der ki sözüm kayıran

Çekip yırtıp bir yakadan ayıran

Diyom muhabbetten karın doyuran

Kendi eliyle ağu yutmuş gib'olur.

Not:

Sana benim meşhur Dadaloğlum' dan bir şiir yazdım. Tanışmış olursunuz. Zamanımın çoğunu onunla geçiriyorum. N..........

2 yorum:

therru dedi ki...

Benim esim de okuldaki son doneminde 7 dersini bir seferde vermisti. Bazi seyleri insan bir tek kendi yasiyor saniyor ama, sizin mektuplariniza bakinca arada ne kadar cok benzerliklerin oldugunu gordum. Tabii soz ucar yazi kalir, insan keske biz de daha cok yazsaymisiz diye dusunmeden edemiyor. Umarim bizim temellerimiz de sizinki gibi saglam olur.

Sevgiler..

aysema dedi ki...

Sevgili therru,
Eminim sizin temelleriniz çok daha sağlam atıldı, çok daha güzelini yaşayacaksınız.
Zararın neresinden dönülse kardır. Yazmaya hemen başlayın derim. En azından kısa kısa notlar alın. Zamana yenik düşmesin güzel anılarınız.
Yıllar sonra çocuklarınız bunları okuyup duygularını sizince paylaşınca ayaklarınız yerden kesiliyor, mutluluk diyarlarına kanat çırpıyorsunuz, uçuyorsunuz, uçuyorsunuzzz... Yaşadığım için biliyorum. Kendimi çok şanslı buluyorum, şanslı ve mutlu...
Çok teşekkür ederim canım.