30 Aralık 2009 Çarşamba

ELLİ SEKİZİNCİ MEKTUP


20 KASIM 1974
Elazığ

Sevgili A.......... ,

Mektubunu alalı epeyce zaman geçtiği halde ancak şimdi cevap yazabiliyorum.

Nasılsın? Umarım şimdi moralin düzelmiştir. Mektubunu okuyunca senin adına oldukça üzüldüm. Bu kadar kendini üzmene gerek yok bence! Her ailede bu tür anlaşmazlıklar olur. Zamanla hepsi düzelir. Mümkün olduğu kadar anlaşmaya çalış.

Aslına bakarsan mektubunu almadan önce benim de moralim pek iyi değildi. Oldukça canım sıkkındı. Mektubunu alınca birazcık daha üzüldüm.Bu nedenle hemen cevap yazamadım. Zira karamsar bir ifade kullanabilirdim ki bu da senin bozuk olan moralini büsbütün bozabilirdi.

Neyse, önce gözünüz aydın diyeyim. Desene S......'nın pabucu dama atıldı. Sakın onu ihmal etmeyin; sonra kardeşini kıskanır.

S........ demek askerliğini tamamladı. Sanırım şimdi sıra iş bulmakta... Hayırlı olsun.

Sen ne yaptın? Hala iş bulamadın mı? Bu zamanda kolay kolay iş bulunmuyor. Sağlık olsun diyelim.

Benim tayinim belli oldu, ama kararname henüz elime ulaşmadı. Kardeşim Ankara'ya gittiğinde Milli Eğitim Bakanlığına sormuş, tayinimin M........ ' ya olduğunu söylemişler. Kardeşim telefonla bildirdi.

Yine aynı okulda ücretli öğretmen olarak devam ediyorum. Okuldan kararnamenin geç geleceğini söylüyorlar. Yalnız şöyle bir durum var:

Daha önce yazmıştım sana, şimdi çalıştığım okul bakanlığa başvurmuştu tayinimin buraya olması için. O dilekçeyle evraklar gitmeden tayinim yapılmış. Şimdi "Sen istersen buraya aldırabiliriz." diyorlar. Şimdi çalıştığım okul, tayinimin olduğu okula göre, hem daha büyük ve yeni, hem de daha donanımlı. Uygulama okulu. Diğerinin de bir iyi yanı var, okul şehrin merkezinde. Bu nedenle babamlar orayı tercih etmemi istiyorlar. Sanırım ben de orayı seçeceğim. Kararnameyi bekliyorum.

Dün okul müdürü telefon etti, "Sınıflarınızın dersi boş geçiyor, gelip başlarsanız iyi olur." dedi. Ben de kararnameyi beklediğimi söyledim. Kesin olarak belli olsun ki buradaki sınıflarımı bırakayım. Anlayacağın tayinim bu iki okuldan birisine olacak. Sevindiğim taraf Elazığ'ın içine olması. Biliyorsun kazalar çıkacak diye korkuyordum!

H......... Elazığ'a geldiğinde yolda tesadüfen karşılaştık. Bir iki dakika ancak konuşabildik. Senin moralinin çok bozuk olduğundan, evdeki anlaşmazlıklardan kısaca bahsetti. Bir de mektubumu almadığından söz etti ki o zaman ben mektubu göndereli birkaç gün oluyordu; senin eline geçmemişti henüz...

A.......... rica ederim olur olmaz şeylere canını sıkıp moralini bozma. Bu dünyada her şeyin bir çaresi vardır elbet.

Evdekilerin tutumu sanırım okulu bitiremediğin için değişti. Onlara da hak vermemiz gerekir. Tam senin mezun olacağın haberini beklerken şubata kaldığını öğrenip üzülmüşlerdir. Aslında bu o kadar önemli bir sorun değil, daha anlayışlı olabilirlerdi, ama ne yazık ki bu anlayışı büyüklerimizden her zaman göremiyoruz. Bence yeter ki sağlık olsun, her şey düzelir...

Nişan için de hayırlısı nasılsa, ne zamansa öyle olsun. Maddiyata gelince, beni tanıdığın kadarıyla fazla önem vermediğimi anlamış olman gerekir.

Biraz sonra okula gideceğim,12'de ders başlıyor. 11.20 otobüsüyle giderken hep YSE durağından sen bineceksin sanıyorum. Neyse şimdilik hoşçakal, sakın kendini üzme olur mu? Mektubunu da geciktirme, yine aynı adrese gönder.

Sevgiler...

N...........

1 yorum:

Adsız dedi ki...

CUMHURİYET GAZETESİ YAZARIMIZ SAYIN ALİ SİRMEN SİZE İLGİLENMENİZ İÇİN HEM POSTA İLE MEKTUP GÖNDERDİM.HEMDE İNTERNETTEN YAZIYORUM.ÇÜNKÜ ÇOK KIYMETLİ SONER YALÇIN-MUSTAFA BALBAY-TUNCAY ÖZKAN GÖNDERDİĞİM MEKTUBUN BİRAZ SİYASİ İÇERİKLİ OLDUĞU İÇİN ONLARA VERMEYEBİLİRLER! SİZİN ARACILIĞINIZ İLE ONLARA ULAŞIP ULAŞMADIĞINI BİLMEK İSTİYORUM.ÇÜNKÜ KARAR VERDİM,TAHLİYE OLANAKADAR YAZMAYA DEVAM EDECEĞİM.SİZE YAZIM HAYATINIZDA BAŞARILAR DİLİYORUM.SAYGILARIMLA... (BARTU CİHANGİR)