24 Aralık 2009 Perşembe

ELLİ İKİNCİ MEKTUP


13 AĞUSTOS 1974
ELAZIĞ


Sevgili A.......... ,


Mektubunu 8 Ağustos günü aldığım halde ancak şimdi yanıtlayabiliyorum. Geciktirme nedenimi tahmin edersin sanırım. Benim için pek kolay olmadı sonuç almak. Ama sonuç yine de ümit verici...

Nasılsın? Günlerinin neşeli geçtiğini yazıyorsun, sevindim. Benim günlerim de seninkiler kadar olmasa da iyi geçiyor. Yalnız bu son hafta biraz sıkıldım. O kadarcık da olacak değil mi?


Kararlaştırdığımız gibi bankaya 10 Ağustos'ta uğrayacaktım, fakat yolda tesadüfen F...... ile karşılaştık. Mektubunun geldiğini söyleyince hemen gidip aldım. Anlayacağın hiç beklemeden , geldiği gün elime geçti mektubun. Yazdıklarına sevindim. Hiç olmazsa birinci yarıyı şimdilik hallettik.

Mektubunu aldıktan bir gün sonra durumu anneme açtım. Yalnız arkadaşlığımızdan bahsetmedim. Hatırlarsın Ticaret Bankasında çalışan arkadaşım vardı ya, annesi Zonguldaklı. Anneme onların aracılığıyla olacakmış gibi anlattım. Tabii bu arada onların ağzından bol bol sizi övdüm. Gelip isteyeceklermiş ne dersiniz, dedim. Annem de babama anlatmış. Gelsinler görüşelim, sonra kararımızı veririz, diyorlar. Biraz endişeliler. Onlar da haklı değil mi? Hakkınızda hiç bir şey bilmiyorlar.

Bu arada sana sevindirici bir haberim var. Erkek kardeşimin bunu nasıl karşılayacağı konusunda oldukça kuşkuluydum. Fakat korktuğum gibi olmadı. Önce konuyu annemlere anlattığım gibi ona da anlattım.Fakat bir gün sonra senin aldığın romanı (Çöl) görüp şüphelenmiş, daha önce de arkadaşımın mektubundan bazı şeyler hissetmişti zaten, geldi sordu. Ben de durumu ana hatlarıyla anlattım. İlk anda çok fena oldu, kim olduğunu öğreninceye kadar da oldukça üzüldüğünü endişe ettiğini gördüm. İsmini söyleyince seni hatırladı, maç yapmışsınız birkaç kez bizim mahalle takımıyla. Kardeşim de oynamış. Üzerinde iyi bir etki bırakmışsın. "İyi çocuk! " dedi. Annemler konusunda olumlu katkısının olacağını sanıyorum. Diğer taraftan bankadaki arkadaşımın tanıdığını düşünmeleri bizim işimizi biraz daha kolaylaştıracak. Ayrıca ablamla H........ de bizi destekliyorlar. Ama yine de korkuyorum, ya olmaz derlerse diye... Sizinkiler de o kadar yoldan gelecekler... Bir sorun çıkmasını istemem. Onun için elimden geleni yaptım.


Senin de dediğin gibi ben Samsun'dan döndükten sonra gelirsiniz. Sınav tarihim henüz belli olmadı, olunca bildiririm. Bu arada benim tayin sorunum var!

Cumartesi günü , 10 Ağustos'ta, F......... ile H........ bize geldiler. Epeyce oturduk, bahçede plak dinledik. Senin de yanımızda olmanı çok istedim. Ama ilerde belki o da olur. Ne zaman geleceğinizi sordular. Ben de Eylül dönüşü dedim. O gece bankadaki arkadaşımın kardeşinin düğünü vardı, Sivrice Azot Sanayinin salonunda. F......... leri de davet ettim ,birlikte gideriz diye. F........ ' nin ailesi izin vermiyormuş gece gezmelerine. Nişanlılar ama yine de böyle... Biz ailecek gittik, oldukça eğlendik. Dün gece de bir arkadaşın nişanına gittik.

Proje çalışamadığını yazıyorsun, ben de İngilizceye henüz başlamadım.Ama başlamam lazım. Senin diğer derslerin belli oldu mu?

Şöyle bir baktım da epeyce yazmışım. Yazacak bir şey kalmadı sanırım.

Satırlarıma son verirken ailene saygılar. Senin selamını aileme iletemedim.Sadece kardeşlerime söyledim.Onların da selamı var.
Bankaya 22-25 arası uğrarım. Herhalde o zamana kadar yazarsın?

Sevgiler...

N......

2 yorum:

therru dedi ki...

oo buyuk adim :)

aysema dedi ki...

Evettt...