25 Aralık 2009 Cuma

ELLİ DÖRDÜNCÜ MEKTUP


1 EYLÜL 1974
Saat: 12.00


Sevgili N........ ,


Kısa bir ayrılıktan sonra yine karşı karşıyayız. Bu mektup eline geçtiğinde belki de karşımda hayat dolu, öğrencilerine bir şeyler verebilmek için çırpınacak olan ve mesleğe yeni atılma hazırlıkları içinde bulunan bir hoca göreceğim. Ben seni şimdiden yani 1 Eylül 'den itibaren öğretmen olarak görüyorum.Ama senin beni, mühendis görmen için, biraz daha zamana ihtiyacımız olacak...

Benim dersler umduğumun üzerinde başarılı geçti. 12 dersin 8 tanesini verdim; 4 tanesinden kaldım.Onun için Eylül'ün büyük bir kısmını Elazığ'da geçireceğim.

Bu durum eskiden olsa azap verirdi , ama şimdi içimde oldukça büyük bir sevinç var...

Bugün geleli 32 günü geçti, üç defa denize girebildim. Ben mektubun geldiğinde İstanbul' daydım. Bir hafta kaldım oralarda , oldukça eğlendim, diyemeyeceğim. Çünkü bütün gün vakit geçirmek için bir şeyler yaptık, arkadaşları gördüm.

Bir kısım insanlar buna tatil diyor, ama ben diyemiyorum. Benim için esas olan senin yanımda , beraber olduğumuz zaman geçen günlerimiz olabilir. Ama öyle tahmin ediyorum ki bu da çok yakın bir gelecekte olacak değil mi sevgilim?

Son mektubunu alınca sana kızmaya başladım. Ben o Temmuz sıcağında ( Takriben 45 C veya 818 F derece idi.) Elazığ'da ders çalışırken sen Ankara'da , şurda burda 15 gün tatil yaptın. Ben kıskandım mı? Boşver, bizimkine de tatil denemez ya! Sen orada, ben buradayken...

Bugün saat 16'da nikaha davetliyiz. Böyle yerlerden pek hoşlanmam, ancak gitmek zorundayız. Postacı dostumuzun kızı evleniyor. Seni de davet ediyorum. Bugün saat 15.45'de beni Belediyenin önünde bekle olur mu? Gerçi öyle yerlere sen olsan hep yalnız gidersin... Ben ise beraber gidelim istiyorum.

Haa sana bir teklifim var. Bak teklifi de unuttum! Böyle giderse işler kötü... Gerçi bunda en büyük suç senin! Bende kafa bırakmadın ki... Günün 24 saatinin 23 saat, 59 dakika,45 saniye ve 80 sanisesi ile bu kafa seninle meşgul.

Dünkü düşüncem bu pazar denize gitmekti. Sabahtan beri sağnak halinde yağmur yağıyor, eve çakıldım kaldım. Ama iyi de oldu, rahat rahat yazdım mektubunu.Geçenlerde yine bir arkadaşın düğünü oldu.Akşamları evden çıkmıyorum, ancak böyle dostların davetlerine tabii gidiyoruz.

Yeğenim bu yıl okula başladı.

Mektubun ( ilki) beni ne kadar sevindirdi bilemezsin. Arabadan indim, eve geldim. Mektubun beni bekliyordu. Saat sabah 4.30 idi. Gece karanlığında mektubunu okumam oldukça heyecanlı oldu benim için. Birinci turları bu şekilde atlatmamız çok iyi oldu.

Sevgilim ben Elazığ'a ancak ayın 14' ü gibi gelebilirim. Bu mektubun cevabını hemen bekliyorum.Tayin meselesini Elazığ' da konuşuruz.Satırlarıma son verirken en iyi günlerin senin olmasını temenni ederim.


A...........


Not: İmtihan için başarı dilerim.Gerçi geçeceğinden eminim ama gene de tüm başarılar senin olsun.

Hiç yorum yok: