23 Aralık 2009 Çarşamba

ELLİ BİRİNCİ MEKTUP


23 Temmuz 1974
Elazığ



Sevgili A...... ,

Seni arayamadığım için kimbilir nasıl kızıyorsundur bana! Ama ne şartlar altında olduğumu bilsen hak verirsin, eminim. İnan her an aklımdasın, aramayı çok istediğim halde elimde olmayan nedenler engelliyor bunu...

Nasılsın, sınavların iyi geçiyor mu? Sonuna yaklaştın sayılır, kolay gelsin. Sıcaklarda çalışmak gerçekten çok güç, biliyorum, ama az kaldı, biraz daha sabır!

Biliyor musun ben mezun olamadım! Tüm derslerden geçtim de İngilizceden kaldım, iyi mi? Karşına "hoca" olarak çıkamadığım için üzgünüm! Seni bu mutluluktan yoksun bıraktığım için de üzgünüm. Ama suçun birazı da senin! Ne vardı İngilizceyle bozuşacak!? Senin aran iyi değil diye bana da darıldı işte... İngilizce oyun oynadı bize! Şaka bir yana yaramazlığın sonu böyle olur, hocaları dersten kaçırırsak, derste mektup yazarsak, dersi ciddiye almazsak olacağı buydu. Ne yapalım kaderde seninle İngilizce çalışmak da varmış! Anlayacağın eylülde Samsun yolu göründü bir kez daha...

A........ , sanırım Ankara'dan sana attığım kartı almışsındır. Orada da belirttiğim gibi annemler Mezuniyet Töreni için Samsun'a geldiler. Törenden sonraki gün Samsun'u gezdirdim onlara. Fuar açılmıştı, ben de ilk kez onlarla birlikte gezdim Samsun Fuarını. Önceki yıllarda okul kapanır kapanmaz buradan ayrıldığım için Fuarın açılışına denk gelememiştim. Giderayak gezmiş oldum bu sefer.

Neyse daha sonra Ankara'ya geldik. Böyle olacağını, hatırlıyorsan, sana söylemiştim. Ankara'dan sana yazamadım, sadece kart gönderebildim. Kartı da postanede yazabildim... Elazığ'a 14 Temmuz'da geldik, 18'inde seni yurttan telefonla aradım, ama anonsu duymadın sanırım. Umarım arandığını söylemişlerdir.

Benim sınavım 1-10 Eylül tarihleri arasındaki bir günde olacak, henüz kesin tarih belli değil, olunca söylerim.

Bizim de Ankara'ya taşınmamız konuşuluyor bu sıralar. Ankara'dan daire aldık. Daha doğrusu söz aldık. İşlemler falan tamamlanacak. Annemler tayinimin Ankara'ya olmasını istiyorlar. Bakalım nasıl olacak?

A...... , şehire birkaç kez indim, ama seni göremedim. Sanırım sınavların yoğun, ya da farklı zamanlarda iniyoruz, bir türlü görüşemedik senimle...

Öğleden sonra da sınavınız var mı? 25-26 Temmuz günlerinde arkadaşlarıma gideceğim. 14-15 saatleri arasında ineceğim çarşıya, sınavın yoksa belki görüşme olanağı bulabiliriz. Bugün de şehire ineceğim, alacaklarım var, mektubunu da atarım posta kutusuna...

Şimdilik bu kadar. Sınavlarında üstün başarılar dilerim. Sevgiler... N.......

Hiç yorum yok: