27 Aralık 2009 Pazar

ELLİ ALTINCI MEKTUP


22 EKİM 1974
Elazığ


Sevgili A........ ,

Şu anda karşında Türkçe öğretmeni var! EVET BUGÜN İLK DERSİMİ VERDİM...

Çok bekledim ama dersimi dinlemeye gelmedin. Daha doğrusu gelemedin! Ne yapalım sağlık olsun...

Bayram kartını bugün aldım. Mektubunu daha önce almıştım. Ama bir türlü yanıtlama olanağı bulamadım. Bayramdan üç gün önce gelmişti. Bayram hazırlıkları malum... Bayramda da hiç boş kalmadık. Mektubunun cavabı gecikti , özür...

Tayinim henüz olmadı. Yolda liseden bir öğretmenimle karşılaşmıştım. Sohbet sırasında tayin beklediğimi söyledim. Meğer şimdi müdürmüş, Türkçe dersleri de boş geçiyormuş, gel başla diyince kabul ettim. Ücretli öğretmen olarak derse başladım.

Şimdilik birinci sınıflar. İlk derste gayet iyi anlaştık çocuklarla. Sanıyorum sevdiler beni, tabi ben de onları... Umarım sonuna kadar böyle olur.

Okul müdürüm aynı zamanda öğretmenim olduğu için benimle çok ilgileniyor. Tayinimin buraya olması için uğraşacağını söylüyor. Bakanlığa yazarak istekte bulundu bile...

Ankara'ya gitme işi kaldı. Ev işi de olmadı. Burada bizim bir arsamız vardı, onu satmak için anlaşmıştık. Parayı alınca Ankara'da anlaştığımız evin parasını ödeyip tapu işlemlerine başlayacaktık, olmadı.

Biliyorsun 20 Temmuz'da Kıbrıs'a barış çıkartması olunca arsayı alan kişi vazgeçti almaktan. Dolayısıyla biz de vazgeçmek zorunda kaldık Ankara'daki evden...

Kusura bakma hep kendimden söz ettim, kafam tayin işleriyle o kadar meşgul ki... Sen nasılsın? İyileştin mi? Zaten buradayken de oldukça üşütmüştün, yollarda da koruyamamışsın kendini. Geçmiş olsun. Doktora gitmeyi ihmal etme. Yoksa benimle de kavga etmek zorunda kalırsın, söylemiş olayım.

Demek S.......'nın okuluna gittin. Yaramaz nasıl da amcasına çekmiş. Orada olsaydım bir güzel kulaklarını çekerdim onun. Ödevlerini sildiği için. Aman sakın duymasın, tanışmadan bozuşmak istemem onunla.

İngilizce için kutluyorum seni. Diğer dersleri ne yaptın?

Bugün ayın yirmi ikisi, aklıma şu anda geldi; kardeşin bugün terhis olmuştur. Gözünüz aydın...

Bayramda F........ ile ablası bize geldiler, H........ Elazığ'a gelmemiş. A.......lerle birlikte bayramdan sonra geleceğini yazmış. Onun da henüz çıkışı verilmemiş.

A........, ben nihayet arkadaşımla konuştum. O da bana sormayı düşünüyormuş. Onun kardeşininki de bizim gibi olmuş. Önce çocuk senin gibi kendisi gelip aileyle konuşmuş, sonra da ailesini getirmiş.

Pot kırmamak için şu sıralar arkadaşımla sık görüşmeme kararı aldık. Durum böyle...

Tükenmez kalemle yazdığım için kusura bakma. Acele yazıyorum, yazımı da okuyabiliyorsan iyi.

Sen mektubunu yine aynı adrese yaz. Çünkü benim her gün dersim yok. Okula gitmediğim bir gün gelir, bekler, kaybolma olasılığı da var. Belki tayinim de olur bu sıralar. Okul adresine gönderme şimdilik.

Elazığ'a ne zaman gelebileceğinizi bana bildirirsen sevinirim. Aniden olursa işler karışabilir.

Neyse satırlarımı şimdilik sonluyorum. Mektubunu geciktirme.

Sevgilerimle...

N.......

2 yorum:

therru dedi ki...

Aysema ogretmenimi herkes her zaman cok sevdi zaten, ilk gunden de oyle olmasina hic sasirmadim :)

aysema dedi ki...

Canım, ne tatlısın sen...