1 Kasım 2009 Pazar

YİRMİ BİRİNCİ MEKTUP


26 AĞUSTOS 1973
ELAZIĞ

A............. ,


Uzun bir zamandan sonra şehire ancak dün inebildim. Bu yüzden de mektubunu geç aldım. Dolayısıyla benim mektubum da gecikti. Kusura bakma...

Bu günlerde moralim son derece bozuk olduğu için mektubun bile tam anlamıyla sevindiremedi beni. Bilmem neden bugünlerde her şeye çok fazla üzülüyorum.

Annem hasta! Kışın Ankara'da fizik tedavi olmuştu. Ağrıları hala geçmedi. Bu da oldukça üzüyor beni.

Yeğeninin ezilme tehlikesi atlatmasına üzüldüm.Çok geçmiş olsun.
Yine Allah korumuş. Çocukları yalnız sokağa bırakmaya gelmiyor.

Demek staja başladın, mektubundan memnun olduğunu anladım.
Benim de sınav günlerim belli oldu. Günlerim çalışmakla geçiyor.Sınavlarım 8- 21 Eylül arasında... Mektubu okul adresine gönder, 4 Eylül'de buradan ayrılıyorum...

Sınav sonrası döneceğim, fakat daha önce de yazdığım gibi galiba görüşemeyeceğiz seninle. Çünkü ailemi üzmeye hakkım yok! Bunu şimdi çok daha iyi anladım.

A........... burada kaldığım bu süre içinde bazı şeyler duydum. Aslında bunların seninle bir ilgisi yok. Yine de insan ister istemez üzerinde düşünmek zorunda kalıyor...

Bak benim için sevgi çok temiz, çok yüce bir duygu! Kutsal... Bunu kirletmeye ne benim, ne senin, ne de başkalarının hakkı var. Hele başkalarının hisleriyle oynamak, doğru mu? Senin de mektubunda yazdığın gibi insan sevdiği zaman dünyayı toz pembe görüyor; fakat ne yazık ki dünya toz pembe değil... Gerçekler hayallerimiz gibi tatlı değil!..

Amma anlamsız şeylerden bahsediyorum öyle mi? Hayır A.......... , hiç de değil! Gerçekten üzerinde düşünmeye değer konular. İkiyüzlülükten, yalandan nefret ederim. Aklımdan geçenleri neden saklayayım ki? Her şeyin açık seçik olmasını istiyorum. Bu yüzden düşüncelerimi yazmakta bir sakınca görmüyorum. Sen de hak verirsin zannederim...

Elazığ'da havalar serinlemeye başladı. Zonguldak'ta nasıl? Biliyor musun sizin İngilizce Hocasının yanına gittim. "A........hiç merak etmesin , geçireceğim onu." diyor. Tabi şaka Birisinden selam götürdüm, bu nedenle de tanışmış olduk öğretmeninle...

Satırlarımı sonlarken yaşam boyu mutluluklar sana....


N..........

Hiç yorum yok: