18 Kasım 2009 Çarşamba

OTUZ DÖRDÜNCÜ MEKTUP



24 ARALIK 1973

ELAZIĞ


Canım Sevgilim,

Bugün günlerden pazartesi... Akım Makinaları dersinin ikinci saatindeyiz. En arka sırada cam kenarına oturdum. Senin seyretmek istediğin fakat seyretme olanağı bulamadığın karı ve onun yağışını hem senin için seyrediyorum, hem de bu satırları karalıyorum. Hava burada günlerdir soğuk idi. Ve bu sabahtan itibaren işi ciddileştirip tekrar kar yağışına döktü. Şu anda etraf bembeyaz...Ve yağış devam etmekte.
Havanın bu şekilde yağışlı olması insanı olumlu bir yönde etkiliyor.

Sevgilim mektubunu aldım.İfadenden daha evvel yazdığım mektubun kaybolduğunu anladım.

Samsun'a gelmeyi planlamıştım, fakat tabiatın azizliği bu isteğimi engelledi. Yola çıkacağım zaman havaların çok kötü olması programı değiştirme mecburiyetinde bıraktı beni.

Kardeşinin Dil Tarihe girdiğini yazıyorsun.Tesadüfün bu kadarına ne deniyor bilmiyorum. Ama şuna inanmaya başladım. Sizin aileden sırf edebiyatçı çıkıyor. Küçük kardeşin H........ de bir gün edebiyatla ilgili bir fakülteye girerse hiç şaşmamak gerekir.

Bu sefer ayrılık biraz uzunca! Bu nedenle bayramda Samsun' a gelmeyi tasarlıyorum. Ama durum bunun düşünceden ileri geçemeyeceğini gösteriyor. Havanın bozuk olması, bütün projeleri bayrama bırakmam bu düşüncemi olumsuz yönde etkiliyor.

Mektubunda bazı şeyler yazmışsın.Akdeniz gezisi vs... Bana göre kışın gezi hiç çekilmez. Baharda olsa neyse...Ankara'ya gitmekten bahsediyorsun. Sen neden gidiyorsun, kardeşin gelsin oraya...

Sevgilim Kastamonu ile ilgimi soruyorsun, hiç bir ilgim yoktur. O yazdığın durumla ilgili bazı ihtimaller geldi aklıma .Yanlış anlama olabilir. Bizim sınıfta Safranbolulu bir arkadaş var, Samsun İlk öğretmen okulundan bir kızla nişanlandı. Bir veya bir buçuk ay önce. Belki onun annesi oğlunun nişanlısına selam göndermiştir, arkadaşın da yanlış anlamıştır. Tabii bunlar varsayım, bilemiyorum.Dogrudan adını vermişse ona bir yorum getiremem.

Mektubunda bazı ricalarda bulunmuşsun...İlk ikisini belki yapabilirim.Ama son ikisini yapabileceğimi zannetmiyorum. Ama senin için yapmaya çalışacağım.Bu akşam herhalde projelere başlarım.Çünkü elimde dört tane proje var. Bayrama bir kısmını bırakmak niyetindeyim. Senin şubat tatili ne zaman başlıyor? Bizimki 23 Şubatta başlayacak. Bu şubatta Elazığ'dayım. Bir yere gitmeye niyetim yok.

Aşagı yukarı bu dersi mektup yazmakla geçirdim. Dersin sonuna geldik.Bakalım teneffüs yapacak mıyız? Mektubunu acele bekliyorum. Bayramda Samsun'da olup olmadığını bana bildirirsen çok memnun olurum. Satırlarıma son verirken tüm AK Günlerin senin olması dileğiyle.....

A...........

not:Mektubu yurt adresine yazmamın nedeni kaybolan mektup okul adresine yazılmıştı...

Hiç yorum yok: