19 Kasım 2009 Perşembe

OTUZ ALTINCI MEKTUP


11 OCAK 1974

Elazığ


Canım Sevgilim,

Yeni yılın sana yazmaya başladığım ilk mektubunda, Makina bölümü Md-6 anfisinden sesleniyorum sana. Nasılsın? Umarım iyisindir.

Burada aralıklarla kar yağmaya devam ediyor. Mektubunu salı günü aldım.

Bayram benim için tam bir keşmekeş içinde geçti. Bayramdan önce yazdığım mektupta hatırladığım kadarıyla projeyi bitireceğime söz vermiştim.Ama olmadı.Dört projeden ancak ikisini bitirebildim.

Burada bayram süresince aç kaldık. Ne bir kebapçı ne de bir lokanta açıktı! İşte böyle bir ortamda ezilmiş bir kimsenin, emekçinin yapması gerekeni yaptık. Sabah kahvaltısıyla öğle yemeğini birleştirdik. Her gün on ikiye kadar uyuduk.

İşte böyle bir moral bozukluğu içinde salı günü mektubunu aldım.
Hemen yazma gücü bulamadım kendimde. Hem o sıralarda moralimi bozan başka bir durum da vardı. Önümüzdeki pazar Yurt Temsilciliği Seçimleri vardı. Bizim yurdun tutucu, faşist müdürü tek taraflı olarak seçimleri ileri bir tarihe ertelemiş!.
.
Mektubundan anladığım kadarıyla gezi süresinde epey eğlenmişsin.Gurup halindeki geziler eğlenceli olur. Bizim memleketimizdeki kişilerin seyahat etme hürriyetleri sınırlıdır. İsteyen istediği zaman seyahat edemez. Bazen de biz istediğimiz için değil de başkaları istediği için seyahat ederiz .İşte bizim medrese iki defa Güney gezisi yaptı.Her ikisini de bizim medresedeki tutucu ve sağ gurup düzenlemişti. Bu gezilere katılma olanağım olduğu halde katılmadım. Günün birinde üç kafadar bu güney gezisini yapmayı düşündük. Ancak gelişen olaylar güneyin yarısını gezme olanağı verdi. En son durağımız Kız Kalesi'ydi. Halbuki Cennet -Cehennem ile oranın arasındaki mesafe bir kilometre yoktur. Bizi kaçaklardan birilerine benzettikleri için tatsız bir şekilde gezimizi sonlandırdık.

Büyük şehirler genellikle birbirine benzer.Onun için Adana'yı beğenmemene şaşmadım. Benim de hoşuma gitmedi. Şehirlerin böyle zamansız, olumsuz yönde gelişmesi hep zamanın yöneticilerinin yanlış politikalarından kaynaklanıyor.Halbuki küçük kentler güzelliklerini, dogallıklarını, tarihi eser zenginliklerini sürdürüyorlar. Gezdiğiniz yerlerden örneğin : Erdemli, Alanya...

Birlikte gezmenin avantajlarının yanında dezavantajları da vardır. Kişiler üzerinde gereksiz ve katı bir disiplin olur. Tabii bu arada , Adana'da geceyi Eğitim Enstitüsü'nde geçirdiniz değil mi?

Daha önceki mektubumda bizim Akademinin 23 Şubat tarihinde sömestre tatiline gireceğini yazmıştım. Acaba sizin okul ne zaman tatil olacak? Gerçekten bu seferki ayrılık hepsinden uzun oldu. Yoksa bana mı öyle geliyor? Seni çok özledim. Bana bir adet fotograf göndermeni rica ediyorum.

Satırlarıma burada son verirken en iyi günlerin senin olması dileğiyle...

A.........

Hiç yorum yok: