5 Kasım 2009 Perşembe

YİRMİ BEŞİNCİ MEKTUP


17 EKİM 1973
Samsun


Sevgili A.......,

Mektubunu alalı iki gün olmasına rağmen cevabını ancak şimdi yazabiliyorum. Buraya gelişimin ertesi günü aldım mektubunu. Çok da sevindim, ama hem çok yorgundum hem de o kadar çok işim vardı ki tahmin edemezsin...

Bütün kitaplarım, eşyalarım hep ortadaydı.İşlerimi ayarlayıp şöyle sakin sakin yazayım istedim.Zaten suçluyum, bakarsın yorgun yorgun ters bir şey yazarım da seni üzerim diye endişe ettim.

Bugün çarşamba ama çarşıya da inmedim. İhtiyaçlarımı arkadaşlarıma söyledim , onlar alacaklar. ( Şu anda dikkatimi ne çekti biliyor musun? Bu ara mektuplar, telefonlar hep çarşambaya denk gelmiş.)

Şimdi epeyce boş vaktim var, rahat rahat konuşabiliriz.

Eeee anlat bakalım yolculuğun nasıl geçti? Mola yerinde gördüğüm kadarıyla pek neşeliydin! Senin yüzünden ihtiyaç molasına bile inmedim. Olsun , otobüsün penceresinden her adımını gözledim ya...

A.......... , mola yerine gelmeden, Beylerderesi rampasını çıkarken iki otobüs bir yerde yan yana geldi ya? Ömrüm boyunca unutamayacağım bir andı!..

Baktım ve seni gördüm! Cama abanmış bana bakıyordun... Bakışıyorduk!

Kızdım kendime , bu haksızlık diye düşündüm. Koca otobüste herkes var ; sen yoktun... Yol boyunca hep bekledim, ama otobüslerimiz bir daha yan yana gelemedi!..

A.......mektubunun erken gelişi hem şaşırttı, hem de çok sevindirdi beni. Bugün de kartını aldım...Aman dikkat et, şımartıyorsun beni . Bundan böyle sık sık yazmanı istersem halin nice olur?

Ankara'ya indiğimizde arkadaşlarını gördüm ama seni göremedim. Hiç olmazsa ayrılmadan bir " Allahaısmarladık " demek istemiştim. O da olmadı...

Otobüsten inince bizim arkadaşlara rastladık, 7.30 arabasına hep birlikte binip Samsun' a hareket ettik. Kartından senin de aynı saatte yola çıktığını öğrendim.

Sınavlarına sevindim. Kutlarım seni... Staja da başlamışsın , neyse kısa olduğunu söylemiştin, dinlenmeye de zamanın kalır.

Ailen nasıl? Hastalar iyileşmiş mi ? Herhalde sen bayramı evde geçirirsin?

Elazığ'a ne zaman döneceksin? Bayramlarda Samsun'da olmayı sevmiyorum ben... Evimde olmak istiyorum, böyle günlerde... Ramazanda da oldukça sıkıntı çekiyoruz. Buradaki durumu gördüm de oruç tutmadığın için hak verdim sana. Eve gidince buradaki sıkıntıları unutuyorum.

Biz de derslere başladık. Bugün Yeni Türk Edebiyatı dersinde neyi işledik biliyor musun? Faruk Nafiz Çamlıbel'in "Han Duvarları " şiirini... Yazılış sebebiyle ilgili anlattıkların çok işime yaradı. Yarın da aynı şairin "Kıskanç" isimli şiirini işleyeceğiz. Bu şiiri bilirsin. "İntizar "ismiyle bestelenmişti, Neşe Karaböcek de çok güzel söylüyor. Dinle istersen.

Görüyor musun en önemli şeyi unuttum. Hadi gözümüz aydın, Ecevit kazanıyor! Doğrusunu istersen bu kadar oy alacağını tahmin etmemiştim. Bir şeyler olacağı belliydi, ama bu kadarını beklememiştim.Hayırlısı olsun, bakalım bunlar ne yapacaklar?

Mektubu iş adresine göndereceğim. İnşallah stajın bitmeden eline geçer.
Ayrılık bu sefer gerçekten biraz uzunca. Hem daha zor olacağa benziyor.
Ama elimizden bir şey gelmediğine göre katlanacağız değil mi?

Biliyor musun A........., eylülde Samsun'da kaldığım süre içinde hep seni sevmediğime inandırmaya çalıştım kendimi. Daha doğrusu seni sevmemeye , unutmaya zorladım. Kısmen de başardığımı düşünüyordum. Eve geldikten sonra da hiç dışarı çıkmamaya karar verdim. Görmezsem unuturum diyordum; ama olmadı işte!

Korkuyorum A........ , gerçekten sevmekten korkuyorum..".Sevenler mesut olmazmış ." diyorlar. Ben mutlu olmak, mutlu etmek istiyorum
Devamlı bunları düşünüyorum...

Bugünlerde yine moralim çok bozuk... Samsun'a geldiğimiz gün bir arkadaşımızın vefat ettiğini öğrendim. Çene kanseriydi; çok yaşamayacağını biliyorduk . Biliyorduk ,ama bu kadar erken de beklemiyorduk !... Çok üzüldüm. Daha gencecikti... O kadar da hayat doluydu ki...

Neyse seni de üzmeyeyim. Aciziz, ölüm karşısında çok aciziz..
Şimdilik hoşça kal... Mektubunu bekliyorum.Hemen yaz emi...


N........

2 yorum:

aysema dedi ki...

Bugün Ecevit'in ölüm yıldönümüymüş.Haberlerden öğrendim. Saygıyla not düşmek istedim...

Kimler geldi kimler geçti...

Bir gün sıra bize de gelecek...

aysema dedi ki...

Üç yıl olmuş...