13 Ekim 2009 Salı

ÜÇÜNCÜ MEKTUP


20 Mart 1973
Elazığ

Sevgili N...... ,

Satırlarıma sana ve arkadaşlarına geçirmiş olduğunuz zehirlenme hadisesinden dolayı geçmiş olsun diyerek başlamak istiyorum.

Nasılsın? Herhalde şimdi daha iyisindir. Bu gibi olaylar memleketimizde olağan şeylerdir. Bazen hesapta olmayan şeyler insanları insanları güç durumda bırakır. Bunu ailene bildirmemekle iyi etmişsin. Zira boş yere onları üzmüş olurdun.

Bundan önceki mektubumda yazdığım gibi okul hemen açıldı. Fakat ben yine de bir hafta tatil yaptım. Şimdi onun acısını çekiyorum. Bütün defterlerim eksik. Bu arada sizde olduğu gibi bizde de vize imtihanları başladı. Buna rağmen gezecek, eğlenecek zaman yaratmaya çalışıyoruz.

Şimdi tam öğle vakti. Hava gayet iyi, dışarısı sıcak... Çalışma salonundayım. Radyo hafiften Türk Sanat Müziği çalıyor. Hem dinliyor hem de bu satırları karalıyorum...

Dün öğleden sonra üç saat İmalat Mühendisliği dersi vardı. Derse giderken baktım arkadaşlar pikap çalıyor. Bir tanesi hemen " Seni andım bu gece, kulakların çınlasın..." plağını koydu. Sevdiğim bir parça olduğu için mecburen dinledim.

Plakları karıştırırken Yurdaer Doğulu'nun enstrümantal parçası dikkatimi çekti:
"Elveda Meyhaneci!.."
bir de onu dinleyeyim dedim. Ne olduysa o zaman oldu! Derse geç kaldım. Çarşıya indim. Derse iyi ki gitmemişim. Çünkü prf. arkadaşları iyice haşlamış. İki kişiyi de disipline vermiş!

Şehre indiğimde senin mektubunu aldım. Çook sevindim. Bir ara kendimi Karadenizin azgın dalgaları arasında sandım. Bu mevsim çok dalgalı olur. Burada yavaş yavaş etraf yeşillenmeye başladı. Kar sadece tepelerde kaldı...

Bizim okulun 8 Nisan'da Saray Sineması'nda eğlence programı var.Çok hareketli geçeceğe benziyor. Zira çalışmalar aylar öncesinden başladı. Şimdi son aşamaya geldi. O gün yeterince eğleneceğimizi zannediyorum .

Biliyor musun, mektuba saat on üçte başladım, derste yazmaya devam ettim, şimdi yemekhanede hala yazıyorum.Hava biraz bulutlandı şu an, ama az sonra yine açar. Şimdi Kuvvet Santralleri var, ona da gitmiyorum. Hocası çok iyi niyetli, üstelik memleketlim...

Bu sıra işimiz biraz zor. Makine Elamanları ve Kuvvet Santralleri derslerinden projeler var hazırlamamız gereken. Isıtma projesini daha yeni teslim ettik.

Neyse burada satırlarıma son yerirken derslerinde başarılar dilerim.

A.........

Not: "ELVEDA MEYHANECİ" ve "RÜYALAR GERÇEK OLSA"...

5 yorum:

nazpek dedi ki...

Sevgili Aysema Hanım ne güzel bir paylaşım bu böyle çok beğendim yüreğinize sağlık.

nazpek dedi ki...

Sevgili Aysema Hanım ne güzel bir paylaşım bu böyle çok beğendim yüreğinize sağlık.

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,
Çok teşekkür ederim.

beenmaya dedi ki...

bu mektuplar alışkanlık yapacak sanırım :))

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Her zaman beklerim canım...