19 Ekim 2009 Pazartesi

ON ÜÇÜNCÜ MEKTUP


21 MAYIS 1973
Samsun



A...............,

Bu sabah biraz hasta olduğum için okula gidememiştim.Hastalığın da etkisiyle çok sıkılıyordum.Pencereden dışarıyı seyrederken postacının yurda doğru geldiğini gördüm. Mektup beklemediğim için pek ilgilenmedim. Bir de ne göreyim. Postacı benim adımı söylemez mi? Hem de mektup senden geliyordu.İnan çok şaşırdım. Doğrusu bu kadar erken yazacağını tahmin etmemiştim!

Geçenlerde hava biraz serindi, dondurma yedim.Herhalde ondan üşütmüşüm.

Akrabalarımızdan söz etmiştim sanırım, Yılmaz abi doktor, dün onlara gittim, bir yığın ilaç verdi.Bak aklıma geldi, unutmadan ilacımı içeyim.

Derslerinin rahatlamasına sevindim.Son projeni ne yaptın, bitirebildin mi? Projelerin imtihanlara girip girmeme durumuyla bir ilgisi var mı? Yanılmıyorsam sınavlara girebilmeniz için vizelerden en az 4 almanız gerekiyor değil mi? Teyzemin oğlu Yükselişte okuyor, onlarda öyleydi. B izde öyle değil. Notu kaç olursa olsun yıl sonu sınavlarına herkes girebiliyor. Yalnız iki sınav notunun ortalamasının 5 olması gerekiyor.

A.........., mektubunda "Bana göre arkadaşlığımız geçen güz dönemi imtihanlarına geldiğimde başlamıştı ." demişsin. Bunu pek anlayamadım, böyle bir şeye imkan var mı? Açıklar mısın lütfen?

A.........ne mutlu sana ki şu anda Elazığ'dasın! Tabii bunu kendi açımdan söylüyorum; sen de memleketinde olmak isterdin doğal olarak.

Geçen yıl tatiller çok uygundu, bir kaç kez gelmiştim, bir hafta da raporalıp uzatıyordum tatili.O zaman evden ilk ayrılışım olduğu için daha çok sıkılıyordum.Bu sene biraz daha alıştım. Baksana haziranla birlikte tam 4 ay olacak oradan ayrılalı.

Belediye otobüslerine sevindim.Gerçekten çok iyi olmuş.Elazığ'ın nefret ettiğim yanı neydi biliyor musun? Dolmuşlar....Tıkış tıkış...Hele o durakta beklemesi...O yüzden Şehire inmek istemezdim çoğu kez.

Cahit Sıtkı'dan yazdığın "Desem ki..." şiirini çok beğendim.Zaten sevdiğim şiirlerden biriydi.Teşekkür ederim.

Haaa, aklıma gelmişken sorayım; her mektupta soracakken unutuyorum.Senin ikinci adın neydi?

Biliyor musun , Samsun'da olmama rağmen 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramına gidemedim. Atamızın Samsun'a gelişini temsil eden tekneyi, karaya ilk ayak bastığı yerdeki töreni merak ediyordum ,ama hastaydım. Pek çok okul buraya gezi düzenlemiş. Bizim okula uğrayanların üzerinde hep Elazığ ismini aradım ,ama maalesef yoktu,bulamadım!..

Şimdilik satırlarıma son verirken yaşam boyu mutlu ve başarılı olmanı dilerim.


" Dağlar aydınlanıyor.
Bir yerlerde bir şeyler yanıyor.
Gün ağardı ağaracak.
Kokusu tütmeye başladı:
ANADOLU TOPRAĞI UYANIYOR.
(N.Hikmet Ran)



"Uyanın Samsunlular , uyumak ölüme eş."

Günün anlam ve önemine uysun istedim.

N.................

Hiç yorum yok: