18 Ekim 2009 Pazar

ON İKİNCİ MEKTUP



18 Mayıs 1973
Elazığ


Sevgili N........,

Satırlarıma tüm mutluluğun senin olması, ders ve imtihanlarının çok başarılı geçmesi temennisiyle başlıyorum.Nasılsın , umarım iyisindir.
Mektubunu az evvel aldım.Ve hemen cevabını yazıyorum.Mektubunda geç yazdığım için bana biraz sitem etmişsin.Bu konuda sana hak veriyorum.Son iki gündür ders hususunda biraz rahatladık.Çünkü Makina Elemanları projesini dün teslim ettik.Elimizde bir tek proje var;
onun da şimdilk acelesi yok.

N.......... mektubum gecikince "Yazmak istemiyor." vs. gibi bazı şeyler düşünmeye başlamışsın. Bu gibi düşünceleri kafandan silmeni rica ediyorum. Şimdilik öyle bir düşüncem yok, olacağını da zannetmiyorum.

Sana göre arkadaşlığımız çok kısa bir süre içinde oluştu. Bana göre geçen güz dönemi imtihanlarına geldiğimde başlamıştı.

İmtihanlarının 30 haziranda biteceğini yazıyorsun . Benim imtihanlarım da 7 temmuzda bitiyor. 8 Temmuzdan 21 Temmuza kadar Ankara' ODTÜ' de labaratuvar çalışmaları yapacağız. Daha sonra staj yapacağım. Bizim vize imtihanlarımız devam ediyor. Havalar ısındığından ders çalışmak bir mesele oluyor. Kendimi ders çalışmaya zorluyorum.

N.........., şu an saat tam 15.30 , dershanedeyim. Dışarıyı seyrediyorum. Yeşermiş ağaçlar var. Gülerek oynayan çocukları görüyorum. Biraz ilerde şimdiki ismiyle Bahçeli Evler var.Büyük bir gürültü ile belediye otobüsü geçiyor yoldan. Sen gittikten sonra değişiklik olarak alınan belediye otobüsleri var. Yani araba yönünden rahatız.

Şimdi satırlarıma satırlarında buluşmak üzere son veriyorum.

Biliyorsun , şu anda yarın isminden en fazla bahsedilecek şehirde bulunuyorsun.
Bakalım bu şiiri nasıl bulacaksın?

DESEM Kİ

Desem ki vakitlerden bir nisan (MAYIS) akşamıdır
Rüzgarların en ferahlatıcısı sende esiyor.
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini.
Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim.
Senden kopardım çiçeklerin en solmazını.
Toprakların en bereketlisini sende sürdüm.
Sende tattım yemişlerin cümlesini.
Desem ki sen benim için,
Hava kadar lazım
Ekmek kadar mübarek
Su gibi aziz bir şeysin.
Desem ki
İnan bana sevgilim inan
Evimde şenliksin, bahçemde bahar.
Ve soframda en eski şarap
Ben sende yaşıyorum.
Sen bende hüküm sürmektesin
Bırak ben söyleyeyim güzelliğini
Rüzgarlarla, nehirlerle , kuşlarla beraber.
Günlerden sonra bir gün
Şayet sesimi fark edemezsen
Rüzgarların, nehirlerin, kuşların sesinde,
Bil ki ölmüşüm.
Fakat yine üzülme, müsterih ol.
Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini
Ve neden sonra
Tekrar duyduğun gün gök kubbede sesimi
Hatırla ki mahşer günüdür.
Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
( Cahit SıtkıTarancı)

A...............


Mektubunu bekliyorum.



Hiç yorum yok: