19 Ekim 2009 Pazartesi

ON DÖRDÜNCÜ MEKTUP


27 MAYIS 1973

Elazığ

N..........,


Satırlarıma geçmiş olsun diyerek başlamak istiyorum. Mektubunu cuma günü aldım.Cevabını ise ancak şimdi yazıyorum.Nasılsın? Şimdi herhalde daha iyisindir? Havalar buralarda oldukça ısındı.Bazen sıcaklara aldanıp tedbirsizlik yapıyoruz.


A.........., projeyi soruyorsun. Daha bitirmedim. Seneye, birinci sömestriye kadar süresi var. Bizim geçme sistemimiz de sizinkine yakın. Vizeler kaç olursa olsun genel sınava giriyoruz.Genel imtihanda 50 den düşük almamak koşuluyla.Alınan notla vize ortalaması elliyi geçtiği an o dersten sınıfı geçersin. Tabii daha önceki dönem o dersin ön şartı olan dersi vermişsen.


Orada akrabalarının olması çok iyi bir şey.Canın sıkıldığında Elazığ'ın hasretini onlarla giderebilirsin. 19 Mayısta Samsun'da olmayı çok arzu ederdim. Her Atatürkçü Türk Genci orada olmak ister.Çünkü milli mücadeleye başlarken ilk adım orada atılmıştı.


N..........., iki gündür moralim oldukça bozuk. Kendilerine Komando adını takmış bir kaç serseri şehirde bizim arkadaşlarımızın üzerine halkı kışkırtmış.Son zamanlarda okulda ve yurtta huzur kalmadı. Sinirler gergin.Tam imtihan zamanı böyle bir şeyin olması insanı olumsuz etkiliyor.


Bugünlerde şairliğim tuttu, geçenlerde bir şiir yazdım:


RÜYADAYIM GALİBA



Yine masa başındayım

Önümde rakı şişesi, elimde bardak.

Ve kafamda ...

Hiç ama hiç çıkmayan sen.

Yumuluyorum rakı kadehine

Günlerce çölde susuz kalmış yolcu misali.

Bir şeyler unutmak istiyorum,

Ama gel gör ki....

Neyi unutacağımı unutmuşum ben.

Yanı başımda super state çalıyor bir şarkı

Galiba bizim şarkımız.

"Rüyalar gerçek olsa..." diyor Emel Sayın

Ama ne zaman?

Sen orda ben burdayken

Niye uzadıkça uzuyor bu tatsız ayrılık?

El atıyorum can sıkıntısı ile rakı kadehine

Boşalmış...Bomboş olmuş.Tıpkı seni düşünen kafam gibi.

Keramet şişenin dibinde derler ya.

Bir başkayım bu akşam, sarhoş olamıyorum.



Görüyorsun ki ne berbat şiir yazıyorum.Şairler bu şiiri okuyunca bu mesleği baltalıyor diye linç ederler beni..


Unutmadan yazayım , ikinci adım K.......'dir. Satırlarıma burada son verirken tüm mutlulukların senin olmasını dilerim.

A............


Not: Elazığ'ı özlediğini yazıyorsun. Bana denizi anlat ,tasvir et; ben de sana buraları anlatayım.


Hiç yorum yok: