27 Ekim 2009 Salı

ON BEŞİNCİ MEKTUP


30 Mayıs 1973
Samsun

A......... ,

Her zaman olduğu gibi elimde kalem, ne yazacağımı düşünüyorum. Zihnim hep derslerle meşgul... Bir yandan da hastalığım sürüyor. Hatta sana yazdıktan sonra daha da şiddetlendi. Birkaç gün okula da gidemedim. Bugün çarşamba, okul yarım gün olduğu için gittim, kendimi daha iyi hissettim, iyi ki gitmişim yani.

Haziran'ın dördünde en çok korktuğum ders olan Eski Türk Edebiyatı sınavına gireceğiz. İki aşamalı bir sınav, sabah yazılı; öğleden sonra sözlü olacak. Bakalım bu yıl ne yapacağız, ben pek ümitli değilim, ama bekleyip göreceğiz.

Bu akşam "hikaye" yazma ödevim vardı, onu tamamladım, henüz temize çekmedim. Birazdan yazacağım, yarın hocamız toplayacak çünkü.Hatıra olarak saklayacağını söyledi.

Sen şairim diye böbürleniyorsun, ben de öykü yazıyorum gördün mü? Kimbilir belki bir gün romanımı da okursun! Acaba bir gün bu da olur mu ki? Ahh keşke, keşke!..

Şiirini ben çok beğendim, şairler ne der, bilemiyorum. Biz şiiri kısaca tanımlarken "Duyguların öz ifadesidir." diyoruz. Eğer yazdığın şiir duygularının özlü ifadesiyse şiirin olmuş, diyebiliriz tanım gereği değil mi?
Tabi duygularının öz ifadesi varsa diyorum...

Bak şiir konusunda Sait Faik ne demiş:

"Şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmaz. İnsanı insana ancak şiir sevdirir. Yoksa cinayetler alır yürür. İnsan, insan yüzüne bakamaz olur. Şiir insanı insana yaklaştıran şeydir.
Şiir insanoğlunun ( aynı zamanda kızının, ayrımcılık niye ki?) hiç durmayan iyiyi, güzeli, doğruyu arayışını gösterir. Bağlı olduğu dilin çiçeğini, ulusun özünü verir. Mutlu günlere hazırlar; ruhu dinlendirip huzura kavuşturur. Duygulandırıp uyarır, içinde yaşadığımız dünyanın güzelliklerine yepyeni güzellikler katar."


"İnsanla olan derin ilgisi, şiiri her an tazeleştirir.Şiir, hiç bir kuralın yönetimine kendini bırakmaz.

Şiirin ayrı bir gücü vardır.Bir şiir, bir beyit, bir tek mısra bakarsınız size bütün bir duyguyu, bütün bir düşünceyi, en küçük, en gizli yerleriyle sezdiriverir; yepyeni, bütün bir acun (dünya) içinize doğmuş gibi olur.Anlatmaz, çözümlemez, ayrıntılara girmez, yine de ele aldığı konuyu, sanki bir şimşek ışığı gibi, gözlerinizi, gönlünüzü kamaştıran bir ışıkla gösteriverir size.Bir görür, bir daha unutamazsınız.

Şiir ,insanlara yardım edebilir; insanları kötülüklere karşı birleştirebilir. Günlerimizi daha mutlu daha aydınlık yapabilir.

Şiirsiz kalınca sevgiyi unutacağımızı, kaskatı bir duygusuzluğun pençesine düşeceğimizi, şiirsiz yaşamanın çekilmezliğini, şiir azaldıkça boşluğun çoğalacağını biliyoruz.Şiirin insanı eğitme, özlenen hayatı yaratma, duyguyu geliştirme , nükteci yapma gücünü nasıl unutabiliriz.

Şiir içinde bulunduğumuz zamanı sevdirebilir, geleceği sezdirebilir, insan oluşumuzun bilincini verebilir."


Bak gördün mü felsefe de yaptım.Son yazdıklarım Seyit K emal Karaalioğlu'ndan alıntı, ben de katılıyorum.

Buradaki akrabalarım Samsunlu.Y........Abi eniştemin yeğeni.Elazığ'a özlemimi onlarla gideremiyorum, ama dünyanın en tatlı insanları. İnsan gibi insan anlayacağın.Şanslıyım bu açıdan.

Komando denen kendini bilmezlerin yaptığına çok üzüldüm.Halkımız da maalesef cahil. Biraz da düşünme tembeli .Neyin doğru neyin yanlış olduğuna bakmadan tahriklere çabuk kapılıveriyor.Çoğu kez farkına varmadan alet oluyorlar.Düşünseler, ah bir düşünseler.... Arkadaşlarına fazla bir şey olmuş mu? Tam da sınavlar sırası. Haklısın insanın morali çok bozulur.Umarım bu işler biter.

İkinci ismini merak ettiğim için sordum.Biliyorum sana fazla soru sorulmasından hoşlanmıyorsun.Zira diğer soruma cevap vermedin de....

Yine uzun yazdım diymi mektubu? Sıkıldıysan okumayabilirsin.Hani sen kısa mektuptan hoşlanıyorsun da!!!...( Bu N....... de sitemden başka bir şey bilmiyor; hiç bir şeyden memnun olmuyor mu diyorsun, yanılıyor muyum yoksa?)

Uzun diyorsun ama hemen bitiremem. Denizden bahsetmem lazım , tehdit etmişsin, Elazığ'ı anlatmam diye!

Evet A ......, deniz bugünlerde tamamen Karadeniz'in özelliklerini taşıyor . Kapkara....Devamlı yağmur yağdığı için bulanık. Bazen koyu lacivertle siyah arası bir renge bürünüyor. Bu halini sevmiyorum. Halbuki daha geçen gün bazı arkadaşlar denize girdiler. Okulun bahçesinin arka duvarı yok .Orası deniz .Anlayacağın deniz burnumuzun dibinde. Belki yarın güneş açar da eski berraklığına kavuşur denizimiz .

Sana sınavlarında başarı dilerken Ali Kemal Ateşoğulları' nın şiiriyle veda etmek istiyorum.

N...........


DEĞİL Mİ Kİ

Ayrılık dediğin nedir ki bacım

Değil mi ki bir göz yoksulluğu

Sevgi bütün

Yürek bütün

Sözü mü olur yarım tutkuların

Oralar dediğin nedir ki bacım

Değil mi ki vatanımdan bir yer

Değil mi ki bayrağımdan bir ilmek

Bir özgürlük türküsü üstümde

Anamın söylediği

Ve bileğimdeki güç; alnımdaki ter

Ayrılık dediğin nedir ki bacım

Ölüm değil,

Bıçak değil

Değil ama hak değil

Değil mi ki

Yürek bütün

Sevgi bütün

Dal bütün

Ayrılık dediğin bir göz yoksulluğu

Ve insan insana kavuşur bir gün.....

Hiç yorum yok: