18 Ekim 2009 Pazar

DOKUZUNCU MEKTUP


21 Nisan 1973
Samsun

A......... ,

Mektubunu ve hediyeni bir gün arayla aldım. Çok teşekkür ederim. Fakat yanıtını elimde olmayan nedenlerle biraz geciktirdim, kusura bakma. Görüyor musun sen yeni prensip kararları alırken ben de prensiplerimi bozmaya başladım.

İyi dileklerin ve hediye kitabın için çok teşekkür ederim, hemen okumaya başladım. Daha önce okumamıştım Patrick Wihite'nin Çöl romanı, tekrar teşekkür ederim. Çok sevindim.

Bugün cumartesi, öğleden sonra tatil olduğu için pazara gittik. Yorulduk, ama bir bakıma da iyi oldu. Çünkü tatil günlerinde okulda kalınca insanın morali bozuluyor. Hafta sonu bayram tatiliyle birleşince yakın illerde olanlar evlerine gitti. Onların gidişini görmek insanı üzüyor. Yarın Ankara'dan kardeşimin gelme ihtimali var, gelirse çok sevineceğim. Birlikte gezeriz.

Şu anda odada iki kişiyiz, diğerleri evlerine gitti. "O ağacın altını şimdi anıyor musun? diyor sanatçı Çukurova radyosunda Arkadaşın ablası gelecekti, biz de onu bekliyoruz.. Gecikti, şimdiye kadar gelmesi gerekiyordu. Meraktayız...

Finalde kupayı almanıza sevindim, kutlarım. Biliyor musun ben artık futbolla da ilgilenmeye başladım. Geçenlerde Elazığ VeterinerFakütesinin Ankara Gazi Eğitim Enstitüsünü yendiğini gazetede okuyunca bayağı sevindim.

Kitabın içine yazdığın şiirleri çok sevdim. Cahit Sıtkı'nın bir de "Desem ki"adlı şiiri var, o da çok güzel.

Denklemini edebiyatçı olmama rağmen çözebildim.

Biraz önce beklediğimiz misafirler geldi. Onlarla koyu bir sohbete daldığımız için mektubuna bir müddet ara verdim. Şimdi kaldığım yerden devam ediyorum...

Galiba yazacak başka bir şey de kalmadı. Türk Dili dergisinin son sayısında güzel bir şiir gördüm, istersen sana yazayım. Belki beğenirsin:

KALKIM GÜNÜ
(Kıyamet Günü)

Kalkım günü soracaklar bana
Niye en önce geldin?
Diyeceğim
Evet erkenciyim çok, onu bulurum diye

Kalkım günü soracaklar bana
Neden ellerin büyük?
Diyeceğim
Ona türküler yazmıştım kocaman.

Kalkım günü soracaklar bana
Yüreğin niçin kanamaktadır?
Diyeceğim
Hala seviyorum da ondan.

Kalkım günü soracaklar bana
Nerde gözlerin?
Diyeceğim sendeleyerek yavaş yavaş
Gözlerim onda kaldı

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Beğendin mi?
Satırlarımı sonlarken mutlu yarınlar dilerim...

N.......

Hiç yorum yok: